Ediția: Duminică 8 Iunie 2025 Nr. 6894

Facebook va lansa un serviciu matrimonial


Compania Facebook și-a anunțat marți intenția de a se lansa pe piața site-urilor matrimoniale și a insistat totodată asupra eforturilor pe care le întreprinde pentru a proteja datele personale ale utilizatorilor săi, după izbucnirea scandalului în care este implicat cabinetul britanic de consultanță Cambridge Analytica, informează AFP. Mark Zuckerberg, CEO-ul rețelei de socializare Facebook, a făcut acest anunț la o întrunire ce a avut loc cu ocazia Zilei dezvoltatorilor online, organizată în orașul californian San Jose. El a precizat că această nouă funcție matrimonială nu vizează facilitarea întâlnirilor punctuale, ci să îi ajute pe oameni să construiască relații durabile prin intermediul rețelei de socializare. „Noul serviciu va fi destinat construirii unor relații autentice și durabile, nu doar pentru întâlniri de o seară”, a afirmat el, subliniind că din totalul celor 2 miliarde de utilizatori ai rețelei de socializare aproximativ 200 de milioane sunt persoane singure.
Mark Zuckerberg nu a precizat dacă noul serviciu online va fi disponibil pe bază de abonament dar, până în prezent, majoritatea funcțiilor utilizate pe această platformă online sunt gratuite. Reprezentanții Facebook au precizat că utilizatorii vor putea să creeze „un profil pentru întâlniri”, diferit de profilul prezentat pe pagina lor de Facebook, și că partenerii potențiali vor fi recomandați pe baza datelor incluse în acel profil nou. Prețul acțiunilor Match.com, unul dintre principalele site-uri de întâlniri online din Statele Unite, accesibil pe bază de abonament, a scăzut pe Wall Street cu 17% după anunțul făcut de Mark Zuckerberg.
Printre celelalte inovații anunțate marți figurează și posibilitatea ca utilizatorii Facebook să își șteargă istoricul de navigare online. „Această funcție vă va permite să vedeți site-urile și aplicațiile care ne trimit informații atunci când le utilizați, să suprimați aceste informații de pe contul vostru și să dezactivați capacitatea noastră de a le stoca pe viitor”, au precizat reprezentanții Facebook pe un blog. „Dacă vă ștergeți istoricul sau utilizați noul parametru, noi vom suprima informațiile de identificare așa încât istoricul site-urilor și aplicațiilor pe care le-ați utilizat nu va fi asociat contului vostru”, a explicat aceeași sursă. „Vom continua să furnizăm aplicații și site-uri cu analize agregate – de exemplu, vom putea să creăm rapoarte atunci când primim aceste informații, pentru a putea să spunem dezvoltatorilor dacă aplicațiile lor sunt cele mai populare în rândul bărbaților sau femeilor dintr-un anumit grup de vârstă”, a precizat aceeași sursă.

Securitatea utilizatorilor

Această nouă funcție dorește să răspundă îngrijorărilor apărute după scandalul Cambridge Analytica, izbucnit după ce mass-media a aflat că acest cabinet specializat în analiza datelor online a folosit datele personale ale utilizatorilor Facebook în scopuri politice. La conferința dezvoltatorilor, denumită „F8”, participă aproximativ 5.000 de specialiști online, în contextul în care Facebook a redus volumul datelor pe care aceștia pot să le culeagă de pe site-ul rețelei de socializare în urma scandalului Cambridge Analytica, reducându-le astfel capacitatea de a profita economic de prezența lor în spațiul online.
Mark Zuckerberg a insistat în timpul prezentării sale asupra faptului că obiectivul companiei Facebook este „de a asigura securitatea utilizatorilor”.

Continuarea pe https://bit.ly/2HIEpL5

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?