Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

GALERIE FOTO: Parada modei, expoziție gastronomică, discuții despre dreptate și educația timpurie, în cadrul cercurilor pedagogice de vineri


Cadrele didactice din Vrancea au avut parte, vineri, de o zi de lucru mai specială, dar fiind faptul că au participat la activități specifice cercurilor pedagogice. Profesorii responsabili de organizarea cercurilor pedagogice au căutat să le ofere colegilor un timp petrecut frumos, de calitate, în compania unor oameni de cultură și nu numai.
Profesorii de științe umaniste din județ avut parte de două ore de discuții la nivel înalt alături de profesorul Cristian Moisuc, de la Facultatea de Filosofie a Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași. Înainte de discuțiile filosofice, a avut loc și un moment artistic oferit de elevi ai Liceului de Artă Gheorghe Tattarescu. Tema abordată a fost dreptatea de la esență la aparență și chiar dacă s-a făcut referire la operele lui Platon sau Husserl, abordarea subiectului a fost adusă în contemporaneitate, atât prin prelegerea expusă cât și prin discuțiile care au avut loc între cei prezenți la Ateneul Popular Maior Gheorghe Pastia din Focșani. Responsabili cu organizarea evenimentului au fost profesorii Valentin Gicu Dogaru și Cătălin Mocanu, inspector școlar de specialitate. Acesta din urmă a organizat și cercul pedagogic de la catedra de istorie.
O temă foarte actuală a fost pusă în discuție și la cercul profesorilor de istorie, unde cadrele didactice au discutat despre educația media la orele de istorie. Alături de profesorii de istorie a fost Cristina Mastacan, manager de program la Centrul de Jurnalism Independent. Profesorii de matematică s-au bucurat să îl aibă în mijlocul lor pe îndrăgitul profesor Ion Toma Cojocaru de la Universitatea Tiraspol din Chișinău. La educație fizică și sport au început competițiile sportive, care continuă și pe parcursul zilei de astăzi (sâmbătă). Profesorii de limba și literatura română au fost în deplasare la București, unde au vizitat diverse instituții de cultură. Și profesorii de engleză au avut parte de discuții interesante în cadrul unui simpozion.
Deși cercurile pedagogice au loc semestrial și presupun activități care suscită interes pentru cadre didactice, care sunt într-o continuă perfectare și în căutarea unor noi metode de predare, care să facă orele cât mai atractive pentru elevi, sunt și profesori care nu participă niciodată la aceste activități, în ciuda faptului că este o zi normală de lucru, pentru care beneficiază de salarizare. Potrivit inspectorului școlar general adjunct, profesorul Aurel Șelaru, cadrele didactice care nu au participat la activitățile organizate cu prilejul cercurilor pedagogice vor avea ziua tăiată din salariu. Prin această măsură, se încearcă o responsabilizare a cadrelor didactice, care nu înțeleg menirea acestor activități.

Expoziție gastronomică și prezentare de modă 

Casa de Cultură Mihai Eminescu din Panciu a găzduit Cercul pedagogic la discipline tehnologice, pentru profesorii de specialitate din unitățile școlare vrâncene cu învățământ profesional și tehnic. La evenimentul organizat cu sprijinul Primăriei Orașului Panciu au participat primarul Iulian Nica și profesoara Carmen Oprea, inspector de specialitate din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Vrancea.    Temele abordate au fost: Organizarea examenelor de certificare a calității profesionale și Inserția absolvenților învățământului profesional și tehnic pe piața muncii. Participanții au beneficiat de prezentări PPT, coordonate de profesoarele Violeta Bîrjoveanu, Lidia Marin și Carmen Voineag, de la Liceul Tehnologic Al. I. Cuza Panciu.
Ulterior, profesoara Luminița Irimescu a prezentat cartea „Mic dicționar de cuvinte și expresii din alimentație și turism”. Activitățile extracurriculare ale Liceului Tehnologic Al. I. Cuza Panciu au fost evidențiate de profesorul Ionuț Chertif. Cadrele didactice au asistat și la o paradă a modei, cu elemente de vestimentație realizate în atelierul de confecții textile al Școlii profesionale din cadrul Liceului Tehnologic Al. I. Cuza Panciu. De asemenea, profesorii prezenți au degustat și preparatele culinare realizate de elevi, sub îndrumarea profesorilor de la catedra Tehnologii, pentru expoziția gastronomică.   
Primarul Iulian Nica, invitat și participant la eveniment, și-a exprimat convingerea că evenimentul și-a atins obiectivele propuse și că schimbul de experiență a fost folositor fiecărui cadru didactic. Edilul-șef păncean a reamintit faptul că, pentru administrația publică locală educația este un domeniu prioritar și că, atât Liceul Tehnologic Al. I. Cuza Panciu, cât și Liceul Teoretic Ioan Slavici Panciu, au beneficiat de investiții majore în ultimul deceniu.
„Administrația locală a investit mult în educație și va continua să facă acest lucru și în perioada imediat următoare, atât în infrastructură, cât și în dotări, prin intermediul proiectelor cu finanțare europeană. Unul dintre ele, ce urmează să fie depus la finanțare, este «Panciu Profesional – Proiect pentru modernizarea, extinderea și dotarea Liceului Tehnologic Al. I. Cuza Panciu». Prin intermediul lui, se vor realiza spațiile necesare funcționării a 12 laboratoare de specialitate. Elevii vor avea condiții optime de studiu și de practică, asigurându-li-se un start bun în meseriile pe care și le vor alege. Consider că este de datoria noastră să acordăm o atenție deosebită formării profesionale a copiilor noștri, pentru că ei reprezintă viitorul comunității. Sunt sigur că, împreună cu dumneavoastră, cadrele didactice, vom reuși să dăm societății specialiștii de care țara noastră are nevoie”, a declarat primarul Iulian Nica.

Educatoarele s-au întâlnit la CSEI Elena Doamna

Despre „Perspective de proiectare și desfășurare a activităților didactice raportate la Curriculum-ul pentru educație timpurie” s-a discutat la cercul de la învățământul preșcolar. Cercul pedagogic al educatoarelor s-a desfășurat în sala de festivități a Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna” din Focșani. Activitatea a fost organizată de inspectoarea pentru învățământ preșcolar Amalia Chirtoc și educatoarele Oana Alexe și Mariana Gavriloaie de la Grădinița cu program prelungit nr. 15 Focșani și Elena Baneș de la Grădinița cu program prelungit nr. 17 din Focșani, care au susținut tema „Perspective de proiectare și desfășurare a activităților didactice raportate la Curriculum-ul pentru educație timpurie”, aceeași temă fiind abordată și la Alba Iulia, unde în zilele următoare inspectoarea Amalia Chirtoc participă la dezbateri privind implementarea noului curriculum începând cu anul școlar viitor prin ordin de ministru. 
La activitatea de vineri s-au punctat anumite aspecte care vor fi reluate și analizate în cadrul consiliului consultativ al educatoarelor. „Educația timpurie reprezintă totalitatea experiențelor individual realizate și social existente sau organizate, de care beneficiază copilul în primii ani de viață, cu rol de a proteja, crește și dezvolta ființa umană, prin înzestrarea cu capacități și achiziții fizice, psihice, culturale specifice care să-i ofere identitate și demnitate proprie. Ea asigură fundamentele dezvoltării fizice și psihice sănătoase, ale dezvoltării sociale, spirituale și culturale. Focalizarea pe educația timpurie și anii preșcolarității este importantă deoarece aceasta este perioada când copiii se dezvoltă rapid. Alegerile făcute acum și acțiunile întreprinse de părinți și de societate în copilăria timpurie au o puternică și mai de durată influență asupra progresului individual al copilului și asupra progresului națiunilor, în sens larg. Acordând copilului atenția cuvenită, asigurându-i creșterea și educația, îi creăm condiții pentru a-și dezvolta o personalitate echilibrată și armonioasă”, transmit educatoarele.
Argumentele ce au determinat reactualizarea și restructurarea curriculumului național pentru educație timpurie sunt: dinamica politicilor È‹n domeniu; importanța educației timpurii și necesitatea coerenței și a calității serviciilor È‹n interiorul acestui nivel; corelarea cu celelalte niveluri de învățământ, pentru realizarea coerenței la nivelul sistemului educațional românesc; necesitatea unei abordări sistemice a educației timpurii, care înglobează, deopotrivă, educația antepreșcolară și educația preșcolară, evitându-se abordarea lor fragmentată, așa cum s-a întâmplat până acum; școlarizarea timpurie.
Educatoarele au concluzionat că „fiecare copil este unic, are nevoi particulare, educația este continuă, ea începe din primele momente de viață și se prelungește pe tot parcursul ei. Actul educativ din grădiniță este guvernat de către copil și trebuințele sale de dezvoltare; Dezvoltarea copilului este dependentă de ocaziile pe care le oferă jocul; Educația timpurie nu se adresează „copiilor”, ci fiecărui copil în parte. Învățarea se realizează preponderent prin joc, fiind experiențială și socială. Amenajarea mediului educațional pe arii de dezvoltare constituie o formă optimă de realizare a ocaziilor de experimentare. Stimularea independenței de alegere și acțiunea trebuie combinate cu activitatea de grup și cu sprijinirea relațiior interpersonale”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?