Clienții unei cafenele din cartierul Asakusa din Tokyo vor fi serviți de roboți, în cadrul unei inițiative destinate atragerii de mai mulți turiști chinezi în timpul Festivalului primăverii, informează Xinhua. Creați de Nestle Japonia și de compania chineză de plăți digitale Ant Financial, roboții sunt pregătiți să servească clienții timp de 17 zile, începând de vineri, acoperind deci vacanța de Anul Nou Chinezesc care începe la 15 februarie.
Cafeneaua este așteptată să atragă numeroși turiști chinezi, în condițiile în care roboții Pepper sunt echipați cu un software în mandarină, care include Alipay, un serviciu chinez de plată mobilă. Clienții pot face comenzi în mandarină, pot vorbi în limba chineză cu roboții și le pot cere să facă gesturi speciale, folosite pentru a ura un An Nou Chinezesc fericit și prosper.
Pepper este un robot umanoid asemănător celui fabricat de gigantul japonez de telecomunicații și internet Softbank. Echipat cu un microfon, cameră și senzor 3D amplasat pe cap, Pepper poate identifica și răspunde la expresiile faciale, vocile și emoțiile oamenilor.