Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621

GHIDUL CĂLĂTORULUI PRIN LEGISLAȚIE. Despre programul Start-UP Nation 2017


Pentru cei care au așteptat cu nerăbdare informații noi despre programul prin care statul acordă aproximativ 45.000 euro pentru firmele care se înființează după 31.01.2017, îi anunțăm că sesiunea de înscriere în acest program se deschide pe 15.06.2017. Sunt Avocat Manuela Florea și continuăm călătoria noastră prin legislație cu programul Start-UP Nation 2017.
 Primul pas pe care trebuie să îl facă operatorii economici în vederea înscrierii este completarea și transmiterea on-line a planului de afaceri timp de 30 zile calendaristice. Termenul se poate micșora sau se poate prelungi în funcție de data epuizării bugetului alocat pentru anul acesta.
Condițiile pentru accesarea programului sunt :
– societatea să fie înființată după 31.01.2017, eligibile fiind între altele societățile cu răspundere limitată (SRL) și societățile cu răspundere limitată înființate de întreprinzători debutanți (SRL-D); deci mai aveți timp să înființați o firmă;
– societatea care accesează programul trebuie să fie IMM;
– asociații sau acționarii care dețin mai multe societăți nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
– persoana fizică asociată sau acționară în firma nouă nu trebuie să aibă sau nu trebuie să fi avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere;
– activitatea pentru care se solicită finanțarea trebuie să fie autorizată până la momentul depunerii primei cereri de rambursare/plată;
– finanțarea se poate face doar pe un singur cod CAEN
– operatorul economic beneficiar al finanțării nu trebuie să aibă datorii la buget la data semnării acordului de finanțare;
– pentru a putea beneficia de finanțare, operatorul economic este obligat să creeze cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată și să mențină locul de muncă ocupat cel puțin 2 ani după finalizarea implementării proiectului. Dacă pentru acestă perioadă locurile de muncă create în cadrul schemei se vacantează sau se suspendă, operatorul este obligat ca în maxim 30 de zile să facă alte angajări pentru locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora pentru care a primit punctaj în planul de afaceri. Cei care angajează cel puțin o persoană defavorizată sau un absolvent după anul 2012 sau un șomer vor avea o șansă în plus de a fi acceptat în program.
Tipurile de activități eligibile pentru accesarea programului sunt extrem de variate: producție, programare IT, industrii creative, servicii, comerț etc. Nu sunt eligibile producția și comercializarea de tutun, alcool, produse energetice, pescuit, acvacultură, producția primară a produselor agricole.
Obiectele finanțării sunt achiziționarea de echipamente tehnologice, echipamente IT, spații de lucru/producție/prestări servicii/comerț, mijloace de transport (cu anumite limitări), mobilier, birotică, etc. Se pot finanța și salariile, utilitățile, chiriile, realizarea unei pagini web și multe altele. Consultanța pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării și implementarea proiectului în valoare de maxim 8000 lei este de asemenea una din categoriile eligibile.
Finanțarea acordată se recuperează total dacă beneficiarul programului:
– nu respectă obligația de a păstra locurile de muncă și investiția pe perioada prevăzută în schema de ajutor
– a făcut declarații incomplete sau neconforme cu realitatea pentru obținerea finanțării
– a schimbat destinația acesteia
– se constată că nu a respectat obligațiile prevăzute în contractul de finanțare.
Mai multe informatii se pot găsi în cadrul schemei de ajutor de minimis prevăzută în programul Start-Up Nation sau la un avocat specilizat.

Domnului E.V. îi răspundem că redactarea de către un profesionist a unui contract care să dovedească încheierea tranzacției va ajuta extrem de mult. Lipsa unor clauze importante din cadrul acestuia poate duce la anularea lui.
Doamnei P.C. îi răspundem ca în cadrul dosarului având ca obiect plângerea contravențională, este foarte importantă proba video, fără ea organul constatator neputând să dovedească existența contravenției.
Având în vedere problema cu banca, domnului V.I. îi aduc la cunostință că în cadrul acțiunii pe care dorește să o promoveze este necesară depunerea contractul de credit. În lipsa acestuia este dificil să dovedească suma împrumutată și dobânda stabilită.
 Domnului B.T. îi aduc la cunostință faptul că ne putem ocupa direct de problema înființării societății, de la redactarea documentației aferente până la înregistrarea firmei la Oficiul Registrului Comertului și ANAF.

Le mulțumesc celor care m-au contactat în urma articolelor. Cei interesați de mai multe detalii mă pot contacta la telefon 0723.864.444 sau la adresa de email avocat@monitorulvn.ro.

Avocat Florea Manuela

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?