Două cadre didactice de la Åžcoala Gimnazială Å¢ifești au participat la prima reuniune transnațională a proiectului ERASMUS+ „Social Inclusion by Volunteer and Entrepreneur Activities”, desfășurată în Lituania. Profesoarele Aura Robescu și Monica Nechita au fost primite de reprezentanții Școlii Vilkyciu Pagrindine Mokykla din Lituania, unde au participat câte două sau trei cadre didactice din fiecare instituție parteneră. Astfel, au fost prezente două cadre didactice de la Institutul Comprensivo 1 Vasto – Italia, două cadre didactice de la Å¢ifești – România, trei cadre didactice de la Gebiz Ortaokulu – Turcia și cadrele didactice din Vilkyciu Pagrindine Mokykla.
Reprezentanții fiecărei școli partenere au prezentat print-un material Power Point școala, orașul, regiunea, țara din care provin și s-au stabilit responsabilitățile pentru fiecare școală parteneră. Au fost purtate discuții cu privire la utilizarea platformei e-Twinning și Twinspace, despre realizarea colțului Erasmus, precum și crearea unui logo al proiectului. De asemenea, s-a stabilit calendarul mobilității pentru primul an de proiect în perioada 8-12 mai 2017, perioadă în care un număr de șase elevi și trei cadre didactice de la Åžcoala Gimnazială Å¢ifești vor vizita Institutul Comprensivo 1 Vasto Italia. Celelalte mobilități se vor desfășura pe rând în fiecare țară participantă, încheierea proiectului realizându-se printr-o reuniune în Lituania la finalul proiectului.
Întâlnirea s-a desfășurat conform programului stabilit de coordonatoarea proiectului Jurgita Darguziene din Lituania, întreaga echipă bucurându-se de ospitalitate și prietenie din partea țării gazdă. Proiectul se desfășoară în perioada 1 septembrie 2016 – 31 august 2018 și este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP). „Parteneriatul «Social Inclusion by Volunteer and Entrepreneur Activities» este un parteneriat între patru școli europene (Lituania, Italia, România și Turcia) și are ca scop dezvoltarea abilităților de voluntariat și antreprenoriat ale elevilor prin intermediul metodei de învățare prin muncă. De asemenea, se are în vedere și creșterea nivelului de competență financiară, abilități de comunicare și de prezentare, precum și capacitatea de a lucra într-o echipă”, a transmis coordonatorul din partea română, profesoara Aura Robescu.