Ediția: Joi 17 Iulie 2025 Nr. 6922

Fiscul a stabilit procedura pentru reînregistrarea în scopuri de TVA


Finanțiștii au stabilit procedura care trebuie respectată de agenții economici pentru reînregistrarea, la cerere, în scopuri de TVA. Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vrancea arată că reînregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată se consideră valabilă începând cu data comunicării deciziei de aprobare a înregistrării. Conform procedurii, în baza deciziei de aprobare a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, Fiscul emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, având înscrisă data înregistrării. AJFP Vrancea arată că procedura de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată se aplică pentru înregistrarea în scopuri de TVA la solicitarea agenților economici cărore le-a fost anulată această înregistrare din diferite motive. Este vorba despre cazurile în care firmele au fost declarate inactive, asociații sau administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabilă însăși au avut înscrise diverse fapte în cazierul fiscal, nu au depus decont de taxă sau nu au evidențiat, în deconturile de taxă depuse, nicio operațiune realizată.
    Procedura de înregistrare arată că agenții economici, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, depun la organul fiscal competent formularul 099 „Cerere de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată”. „Dacă cererea sau documentația anexată este incompletă ori incorectă, organul fiscal notifică solicitantul în vederea corectării. Notificarea va cuprinde și erorile constatate. Notificarea se comunică potrivit prevederilor art. 47 din Codul de procedură fiscală. În cazul în care persoana impozabilă nu se prezintă în termen de 15 zile de la primirea notificării, pentru corectarea și/sau completarea cererii și/sau a documentației, compartimentul de specialitate întocmește referatul și proiectul de decizie privind respingerea cererii de înregistrare în scopuri de TVA”, arată AJFP Vrancea. Finanțiștii precizează că, în cazul în care cererea și documentația prevăzută de lege sunt corecte și complete, compartimentul de specialitate, după efectuarea verificărilor și analizei prevăzute de procedură, întocmește referatul prin care propune înregistrarea în scopuri de TVA sau respingerea cererii de înregistrare, după caz.
    Împotriva deciziilor se poate formula contestație în termen de 45 de zile de la data comunicării. „După comunicarea deciziei privind înregistrarea în scopuri de TVA către persoana impozabilă, compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor înregistrarea în scopuri de TVA și emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. În situația persoanelor impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA pentru că au fost declarate în inactivitate sau au fost în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, înregistrarea în scopuri de TVA, la cerere, se face numai dacă a încetat situația care a condus la anularea înregistrării”, arată AJFP Vrancea. În cazul persoanelor impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA din cauza faptelor înscrise în cazier, înregistrarea în scopuri de TVA, la cerere, se face numai dacă a încetat situația care a condus la anularea înregistrării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?