Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

Conducerea ISU denunță greutățile pe care le întâmpină pentru repararea autospecialelor defecte


Autospecialele noi ale pompierilor, primite prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Est pentru Situații de Urgență, sunt reparate cu greu atunci când se defectează. Asta pentru că firma care se ocupă de reparații nu respectă termenele din contracte. Problema a fost discutată ieri, în ședința Colegiului Prefectural, în cadrul căreia a fost prezentată situația tehnicii de intervenție de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Vrancea (ISU). Subprefectul Cristi Misăilă i-a sugerat inspectorului șef al ISU Vrancea, Viorel Balla, să sesizeze Asociația care a achiziționat tehnica pentru a remedia situația cu furnizorul.
    Conform celor prezentate în ședința Colegiului Prefectural, ISU a fost înzestrat în cursul anului 2013 cu 10 autospeciale de intervenție, achiziționate de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Sud-Est” pentru Situații de Urgență, prin proiectul „Achiziționare echipamente specifice pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului de intervenție în situații de urgență, acordării asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat”. Este vorba despre două ambulanțe de prim ajutor calificat, o ambulanță de tip C – unitate mobilă de terapie intensivă, trei autospeciale de capacitate mărită pentru stingerea incendiilor, descarcerare și prim ajutor calificat, alte trei autospeciale de capacitate medie pentru stingerea incendiilor, descarcerare și prim ajutor calificat, dar și o autospecială pentru descarcerare de capacitate grea și prim ajutor calificat. De asemenea, mai sunt două vehicule cu șenile de transport utilitar amfibiu, folosite la intervențiile în zone greu accesibile, achiziționate de Consiliul Județean Vrancea.
    În cursul anului 2015, cu mijloace tehnice achiziționate de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în urma derulării contractelor de achiziții publice din cadrul „Programului Operațional Sectorial Mediu – Proiect: Răspunsul Eficient Salvează Vieți/ ERSL”, ISU Vrancea a mai primit trei autoturisme marca Dacia, model Duster; două autoturisme Dacia, model Logan, o autospecială cu echipament specific pentru transport scafandri la intervenție, marca Mercedes – Benz, o
ambarcațiune de intervenție și salvare cu chilă rigidă și borduri moi, două  ambarcațiuni de salvare, cinci motopompe transportabile și 20 aparate izolante prevăzute cu sisteme de alarmare în caz de lipsă a mișcării.
De asemenea, s-au mai primit 10 aparate izolante prevăzute cu sisteme de alarmare în caz de lipsă a mișcării, 186 terminale TETRA portabile, șase terminale TETRA mobile și accesorii; trei terminale TETRA fixe și accesorii; două terminale satelitar portabile; o instalație de potabilizare a apei; un proiector de suprafață; 15 căngi telescopice din aluminiu și 10 hamuri cu vestă de salvare integrată.

Defecțiunea trebuie constatată în maxim 2 zile lucrătoare

    S-a vorbit și despre  dificultățile întâmpinate în activitate, fiind vorba despre greutăți în menținerea în intervenție a autospecialelor de stingere cu apă și spumă de producție autohtonă și a autospecialelor de intervenție și salvare de la înălțimi datorită ratei de defectabilitate ridicate, cauzată de vechimea în exploatare ridicată. Autospecialele de intervenție și salvare de la înălțimi au fost fabricate în perioada 1980 – 1982, iar în perioada 1983 – 1991 autospecialele de stingere cu apă și spumă, toate fiind de producție autohtonă, ceea ce reprezintă o vechime cuprinsă între 25 și 36 ani, în condițiile în care norma de utilizare este de 7 ani. 
O altă problemă este lipsa pieselor de schimb necesare în procesul de refacere a stării tehnice a autospecialelor. Totodată sunt „greutăți în menținerea în intervenție a celor 3 (trei) autospeciale de capacitate mărită pentru stingerea incendiilor, descarcerare și prim ajutor calificat marca ROMAN, tipul 22430 DFA/RPM923, tracțiune 6×6, livrate de către S.C. MIRA TELECOM S.R.L (data livrării: 20.12.2013) în cadrul proiectului «Achiziționare echipamente specifice pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului de intervenție în situații de urgență, acordarea asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat, în regiunea Sud-Est», derulat în cadrul Programului Operațional Regional 2007 – 2013 de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară «Sud Est» pentru Situații de Urgență (proprietar), datorită ratei de defectabilitate ridicate, inacceptabile, cauzată de: defecțiuni tehnice și neconformități, diverse și complexe (inclusiv la sistemele de siguranță activă: frânare, direcție), intervenite încă de la livrare și cu o frecvență aflată într-o creștere continuă. Nerespectarea timpilor de răspuns în perioada de garanție pentru defecțiunile intervenite la echipamentele specifice de intervenție furnizate în cadrul proiectului menționat și reclamate către S.C. MIRA TELECOM S.R.L. Potrivit obligațiilor contractuale asumate în scris: în perioada de garanție, furnizorul se obligă să asigure constatarea unei defecțiuni în maxim 2 zile lucrătoare și remedierea în maxim 5 zile lucrătoare de la data reclamării acesteia de către beneficiarul produselor/ echipamentelor specifice (autospeciale și echipamente specifice/ medicale). Remedierea se va face la sediul/ sediile beneficiarului proiectului, iar în cazul unor defecte mai grave, echipamentele se vor transporta la service-ul autorizat de către acesta, pe cheltuiala acestuia, să efectueze aceste remedieri. Durata maximă de efectuare a depanărilor nu poate depăși 30 zile calendaristice. În cazul defecțiunilor majore ale produselor/ echipamentelor specifice care necesită o durată de depanare mai mare de 30 de zile, furnizorul va asigura înlocuirea produsului/ echipamentului în condițiile legii”, se arată în materialul prezentat la Prefectură.

Ambulanța de terapie intensivă nu are medic 

    Deși a fost primită de 3 ani, ambulanța tip C de terapie intensivă nu este folosită nici acum. Asta pentru că UPU din cadrul Spitalului Județean nu asigură medicii necesari pentru încadrarea ambulanței tip C 4×2, care este unitate mobilă de terapie intensivă. Și nu pentru că nu se vrea, ci pentru că nu sunt medici. În ședință s-a ridicat și problema lipsei spațiilor de garare a tehnicii, care să asigure păstrarea și intervenția mijloacelor tehnice atât în sezonul cald cât și în sezonul rece. Sunt și greutăți întâmpinate în asigurarea ritmică a resurselor financiare necesare pentru refacerea stării tehnice a mijloacelor, resurse care sunt asigurate cu întârziere și sunt insuficiente.
    Reprezentanții ISU doresc să-și „doteze structurile de intervenție cu mijloace specifice de intervenție (cu prioritate autospeciale de intervenție și salvare de la înălțimi și autospeciale de stingere cu apă și spumă) și transport, mijloace de protecție antichimică, precum și bunuri materiale specifice intervenției necesare în cazul producerii unor evenimente majore, catastrofe, atacuri teroriste sau dezastre, necesare pentru realizarea capabilităților prevăzute în situația cu cerințele structurii, precum și pentru îmbunătățirea capacității de răspuns în situații de urgență la nivelul zonei de competență prin reducerea timpului de intervenție în situații de urgență, indiferent de locul în care survin aceste urgențe, îmbunătățirea siguranței populației din județ, prin intervenții prompte și de calitate în cel mai scurt timp posibil, îmbunătățirea condițiilor de muncă”, se mai arată în material.
    De asemenea, se încearcă și identificarea de localități care au posibilități de amenajare puncte de lucru, care să deservească forțe și mijloace din cadrul inspectoratului în vederea reducerii timpului de intervenție în situații de urgență și realizarea de economii la resursele financiare (cheltuieli utilități, carburanți – lubrifianți, uzură tehnică).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?