Șeful CAS Vrancea despre blocarea SIUI: Mulți mi-au reproșat personal că nu funcționează sistemul, dar nu pot face nimic

3
1048


Încheierea unui contract de mentenanță pare a fi singura soluție pentru rezolvarea problemei Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI), care se blochează aproape în fiecare zi.
    După ce în data de 14 februarie și nu numai, întreg sistemul de carduri de sănătate a fost închis, în prezent se pare că acesta funcționează în parametri normali. Cu privire la această problemă, supărătoare pentru medici și pacienți, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) dă asigurări că până la finele acestei luni se va încheia un contract de mentenanță pentru ca situațiile în care sistemul se blochează să nu se mai repete. 
Potrivit directorului Casei de Asigurări de Sănătate Vrancea, Mihai Copaci, sistemul operațional este unul la care trebuie să se mai lucreze și speră că blocajele nu se vor mai repeta odată cu încheierea contractului de mentenanță. Copaci spune că i s-a cerut socoteală pentru aceste blocaje, deși el nu are nicio legătură cu defecțiunile apărute în sistem. „La acest moment funcționează tot sistemul informatic la parametri normali și până la sfârșitul lunii februarie se va încheia un contract de mentenanță pentru ca situațiile precedente să nu se mai repete. Pe de altă parte, trebuie să recunoaștem că sistemul este perfectibil și ne dorim să funcționeze cât mai bine. Mulți mi-au reproșat personal că nu funcționează sistemul, dar nu pot face nimic. Este vorba de un sistem care nu ține de mine”, ne-a precizat Mihai Copaci.
    Blocarea sistemului înseamnă pentru medicii de familie, farmaciști și pacienți imposibilitatea validării serviciilor. Potrivit doctorului Grigore Hanță, președintele Patronatului Medicilor de Familie Vrancea, în momentul în care sistemul se blochează pacientul nu mai poate beneficia de servicii medicale, respectiv consultații și medicamente. „În momentul în care cardul nu poate fi utilizat, practic nu poți să validezi serviciile. Nu poți să-i oferi pacientului ce are nevoie, anume consultații și medicamente, pentru că prin utilizarea cardului se semnează prezența pacientului la cabinet”, a declarat Grigore Hanță.
   

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here