Magazinele Billa din România vor fi preluate de compania franceză de retail Carrefour. În România funcționează 86 de magazine Billa, cu o suprafață totală de circa 80 mii metri pătrați. Tranzacția trebuie aprobată de Consiliul Concurenței. Preluarea magazinelor are loc sub forma unui acord de preluare acțiuni.
Potrivit informațiilor de la Rewe România, care deține lanțurile de magazine Billa și Penny, activitatea va fi concentrată pe cea din urmă dintre afaceri. Vânzările Penny în România au crescut cu aproximativ 14% în primele nouă luni ale anului 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar grupul Rewe se va concentra pe dezvoltarea Penny după vânzarea magazinelor Billa către Carrefour, se arată într-un comunicat de presă prezentat de Agerpres. „Un acord de confidențialitate a fost încheiat cu privire la detaliile contractului de cumpărare. Preluarea va avea loc sub forma unui acord de preluare acțiuni și este supusă aprobării autorităților competente din domeniul concurenței”, se mai arată în comunicatul de presă.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul 1 în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 181 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri Carrefour, 99 supermarketuri Market, 43 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact și un magazin de comerț online. Fondată în 1927 în Koln, Rewe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de retail și turism din Germania, dar și din Europa. Cu aproximativ 330.000 de salariați în 12 țări europene, grupul are 15.000 magazine, iar în 2014 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 51 de miliarde de euro. Anul trecut, potrivit bilanțului de la Ministerul Finanțelor Publice, reteaua de supermarketuri Billa a înregistrat o cifră de afaceri de 1,4 miliarde lei, cu 3,8% mai mult decât în 2013.