Ediția: Sâmbătă 14 Iunie 2025 Nr. 6898

Sute de vrânceni vor să fie operatori de calculator pentru ALEGERILE din 2016. AEP continuă recrutările


Vrâncenii care au împlinit 18 ani și dețin cunoștințe de bază în tehnologia informației se pot înscrie pentr unul din posturile de operator calculator la secțiile de votare de la alegerile din 2016. Până acum au fost înregistrate cereri de la 225 de vrânceni la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pentru a fi operatori de calculator la secțiile de votare din județ.     Reprezentanții AEP arată că, la nivelul județului Vrancea, sunt 358 secții de votare pentru care este nevoie de 459 operatori de calculator. „Autoritatea Electorală Permanentă a început campania de recrutare a operatorilor de calculator ai secțiilor de votare, în baza normelor metodologice privind funcționarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal, selecția și desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, aprobate prin Hotărârea Autorității Electorale Permanente nr. 9 din 28.10.2015 (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 812 din data de 02.11.2015)”, se arată în informarea primită de la AEP.   
 Persoanele interesate să devină operatori de calculator se pot adresa Biroului Județean Vrancea al AEP care se află în sediul Camerei de Conturi sau pot obține informații la adresa de web http://www.roaep.ro/prezentare/filiala.
    Cererile pentru înregistrarea ca operatori de calculator pot fi depuse direct sau prin poștă la sediul biroului județean al AEP. De asemenea, persoanele interesate pot depune cereri și la sediul primăriei din localitate. Ulterior, primăria va redirecționa cererile depuse către Biroul județean al Autorității Electorale Permanente. Selectarea persoanelor care vor fi operator de calculator se va face pe baza mai multor criterii. Persoanele trebuie să aibă cetățenia română și domiciliul în România; să cunoască limba română, scris și vorbit; să aibă minimum 18 ani împliniți; să aibă capacitate deplină de exercițiu; să fi absolvit învățământul general obligatoriu și să dețină cunoștințe de bază în tehnologia informației.

Candidații trebuie să treacă de testarea organizată de STS

    După depunerea cererilor urmează etapa examinării practice a candidaților, care va avea loc în 2016. Conform informării de la AEP, vor fi examinate mai multe competențe pe care ar trebui să le aibă candidații. Examinarea va fi realizată de specialiștii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Este vorba despre utilizarea noțiunilor de bază ale tehnologiei informației; introducerea și validarea datelor; prelucrarea datelor; utilizarea internetului și a poștei electronice; utilizarea echipamentelor periferice; asigurarea confidențialității și securității datelor. „Serviciul de Telecomunicații Speciale, cu sprijinul Autorității Electorale Permanente și al Institutului Național de Statistică, organizează sesiuni de examinare practică, în centre de evaluare și în sistem online. Persoanele care participă la sesiunile de examinare practică, organizate în centre de evaluare vor fi notificate telefonic sau prin e-mail de către Autoritatea Electorală Permanentă cu privire la locul și data sesiunii de examinare”, precizează AEP.
    După selectarea de către STS, persoanele vor semna un acord privind desemnarea ca operatori ai secțiilor de votare dar și un angajament privind confidențialitatea datelor și vor fi remunerați, pe perioada desfășurării activității în secțiile de votare, cu o indemnizație stabilită prin Hotărâre a Guvernului.

Ce trebuie să facă operatorii

    Operatorii de calculator sunt cei care vor verifica, practic, alegătorii care vin la vot pentru evitarea prezenței multiple la mai multe secții. Astfel, operatori vor prelua pe bază de proces-verbal, terminalele informatice din secțiile de votare și echipamentele conexe, de la reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale. În ziua de votare trebuie să fie prezenți în secție de la ora 06.00 a zilei votării până la momentul încheierii procesului-verbal de consemnare a rezultatelor votării. În timpul procesului electoral, operatorii vor înscrie, „în SIMPV, codurile numerice personale ale alegătorilor care se prezintă la vot, prin preluarea automată a acestora, prin intermediul mecanismului integrat în terminalul informatic sau prin tastarea cifrelor corespunzătoare în secțiunea destinată acestui scop în interfața SIMPV”. Operatorii vor controla corectitudinea preluării codurilor numerice personale ale alegătorilor, vor valida preluarea codurilor numerice personale ale alegătorilor în SIMPV și vor comunica, de îndată, președintelui biroului electoral al secției de votare mesajele și semnalările returnate de SIMPV. Tot operatorii trebuie să asigure introducerea și transmiterea electronică a datelor din procesele-verbale privind consemnarea și centralizarea rezultatelor votării, conform procedurii stabilite de către Biroul Electoral Central.
    Modelul de cerere AICI și Materialul informativ AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?