Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Test în premieră națională – Test Drive Hyundai Tucson Luxury+ 1.6 T-GDI 177 CP


După o pauză de 5 ani, revine numele de „Tucson” pentru modelul coreean Hyundai ce reprezintă clasa SUV compactă. Decizia este una destul de curajoasă ținând cont că ix35 a fost cel mai bine vândut model Hyundai în Europa. Noul model Tucson este mai mare, mai atrăgător și mai bine echipat decât predecesorul său. Practic este un mini Santa Fe – și asta nu este tocmai rău pentru că Santa Fe este un SUV care arată foarte bine.


    Noua generație vine echipată cu două motoare pe benzină, 1.6 GDI 135 CP MT6 și 1.6 T-GDI 177 CP MT6/7DCT – și trei diesel, 1.7 115 CP MT6, 2.0 136 CP MT6/AT6 și 2.0 184 CP MT6/AT6 – ce respectă normele de poluare Euro6. Modelul testat de noi este versiunea pe benzină de 1.6 T-GDI cu 177 CP 4WD (tracțiune integrală permanentă) care dezvoltă un cuplu de 265 Nm (1.500 – 4.500 RPM). Motorul îți oferă un feedback mult mai bun ca în cazul modelul ix35, fiind destul de sprinten în situații limită și rafinat pe distanțe lungi. Acesta este cuplat la o cutie automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu. Cutia impresionează prin modul plăcut de funcționare și continuitatea accelerărilor. Accelerările sunt fără lag-uri și destul de puternice atunci când ne aflăm în modul „SPORT”. Pe de altă parte, în regim economic (modul „Normal”), schimbările de trepte se fac destul de lin, aproape insesizabil. Hyundai a anunțat un consum mixt de 6.5l/100km (urban 9.2l și extraurban 7.5l), cam cât un Ford Kuga 1.5 Ecoboost 4WD AT. Tot în regim mixt am condus și noi noul Tucson. În condiții de trafic urban/soft-road am atins un consum mediu de 11l/100km iar pe E85 (regim sportiv), un consum de 7l/100km. Nu este cu mult față de estimarea producătorului, însă la ce îți oferă această mașină, consumul este rezonabil.
    Hyundai Tucson s-a maturizat exemplar la capitolul siguranță. Modelul nu a fost testat EuroNCAP însă producătorul se așteaptă să atingă cele 5 stele fără mari probleme mai ales datorită: BSD – detectarea punctului mort, asistență la urcare și coborâre, SLIF – asistență la depășirea vitezei legale, LKAS – sistem de avertizare și intervenție la schimbarea benzii de mers, funcție AutoHold, Cross-Trafic Detection – asistență la ieșirile din parcările fără vizibilitate și elementul care va conta destul de mult pentru EuroNCAP, sistemul de protecție a pietonilor la nivelul capotei.

    Față de vechiul ix35, Hyundai Tucson impresionează prin nivelul de dotări. Pe lângă sistemele de siguranță, noul SUV dispune de un sistem infotaiment destul de generos, cu display tactil de 8 inchi. Acesta are o interfață intuitivă pe care găsim sistemul de navigație TomTom LIVE care vine cu un abonament gratuit pe 7 ani și care include informații despre trafic, radare și starea vremii cu posibilitatea de a realiza update-uri gratuite. De asemenea nu lipsesc: sistemul audio RDS cu 4 boxe și 2 twetere, bluetooth, USB+AUX, cameră spate tip „Shark”, haion cu sistem „Hands Free”, keyless cu buton de pornire a motorului, scaun șofer cu reglare electrică pe 10 direcții și suport lombar, scaun pasager cu reglare electrică pe 8 direcții și nu în ultimul rând, sistemul inteligent de parcare automată în poziție paralelă și perpendiculară.

    La interior, design-ul bordului se potrivește perfect cu clasa din care face parte, SUV compact. Comenzile sunt ușor de intuit și te acomodezi imediat cu funcționalitatea lor. Opționalele de confort întâlnite la modelul testat sunt din gama unui SUV premium. Volanul și scaunele sunt încălzite, scaunele sunt ventilate în față, au reglaj electric cu suport lombar iar plafonul este panoramic. Portbagajul are un volum de 513l (mai mic cu 60l decât ix35), cel mai încăpător portbagaj din clasa SUV compactă (mai mare decât Ford Kuga, Mazda CX5, Nissan Qashqai sau Renault Kadjar). La capitolul ținută de drum, noul Tucson nu oferă un feedback al direcției tocmai reușit, în schimb, pe viraje stă foarte bine iar ruliul nu se simte mai deloc.
    Dacă design-ul la interior este american, exteriorul este desenat în Europa. Grilă hexagonală cromată împreună cu blocurile optice mari te fac să înțelegi că ai în față un mini Santa Fe. În schimb, spatele a primit stopuri de la sora mai mică, i20, care se potrivesc perfect cu noua linie de design pe care Hyundai încearcă să o încadreze modelelor sale.

    Hyundai-Focșani.ro ne-a comunicat un preț de pornire de 22.026 euro cu TVA pentru versiunea de echipare Style cu motor pe benzină 1.6 GDI 132 CP 2WD MT6. Modelul testat are un preț de 34.054 euro cu TVA. Dacă căutăm ofertele rivalilor pe benzină cu echipări aproximativ asemănătoare, aflăm că noul Tucson este mai ieftin decât o Mazda CX-5 facelift 2.5 SKYACTIV-G 192CP 4×4 Aut Revolution Top ce are un preț de 34.790 euro însă mai scump decât un Ford Kuga 1.5T Ecoboost 182CP Titanium auto 4WD (31.300 euro cu TVA). În concluzie, noul Hyundai Tucson devine un model foarte atractiv care îți oferă un confort și performanțe demne de un SUV și toate acestea la un preț corect ce vine însoțit cu o garanție de 5 ani fără limită de kilometri. [ citeste mai multe pe www.eblogauto.ro ]
                   
                                Articol scris de Dan Drilea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?