Ediția: Sâmbătă 7 Iunie 2025 Nr. 6894

TEST DRIVE SMART FORTWO 2015


Nu sunt multe mașinile care reușesc să aibă minimum de masă dar maximum de personalitate. Printre ele se numără Fiat 500, Mini Cooper și, fără nicio îndoială, Smart Fortwo. Puțini știu că această marcă a pornit de la ideea unui om de afaceri care făcea ceasuri pentru Swatch. Inițial mașina trebuia să aibă un propulsor hibrid și prototipul a fost numit „Swatchmobile”. Cei de la Volkswagen au refuzat ideea dar în 1994 Mercedes-Benz a acceptat contractul cu mica companie. Astfel a fost creat brand-ul Smart având ca sigla un „C” de la „compact” și o săgeată care semnifică gândirea în perspectivă. Să vedem unde se află producătorul 21 de ani mai târziu.
    O astfel de mașină nu are nevoie de multă putere, având un raport putere/masă foarte bun. Unitatea de propulse și cutia pe care o folosesc cei de la Mercedes este împrumutată de la prietenii lor din Franța, Renault. La fel este și sașiul. Francezii urmează să lanseze noul Renault Twingo, amândouă mașinile folosind aceeași arhitectură: motoare mici amplasate în spate și manevrabilitate extremă. Astfel ajungem și la problema acestui model: motorul amplasat în spate nu pare să fie răcit cum trebuie. Noi am avut unitatea de 999 cm³ care dezvoltă 71 CP cu funcție start/stop și cutia în 5 trepte disponibilă pe toate modelele. După două ore de trafic bucureștean într-o zi în care temperaturile au ajuns până la 27 de grade Celsius, din spatele mașinii radia puternic căldură, în ciuda faptului că la interiorul mașinii portbagajul este căptușit cu un covor ce izolează destul de bine căldura de habitaclul mașinii, chiar dacă portbagajul nu este separat de mediul înconjurator șoferului. Motorul rămâne fără suflare în turațiile mai înalte dar acest lucru e de așteptat având în vedere că este vorba de o unitate cu 3 cilindri.
    Smart-ul își intră foarte bine în drepturi, având un interior cu design foarte interesant și oferit într-o gamă largă de culori pentru toate gusturile. Bordul este acoperit cu un material textil care îi dă un aspect aparte și care pare că rezistă bine timpului. Volanul are o mărime adecvată pentru manevrare rapidă iar plafonul vitrat pe care l-am avut montat pe mașina noastră de test dădea o senzație incredibilă de spațiu. O mențiune specială merge către scaune. Nu știu ce au făcut cei de la Smart, nu știu ce vrăji sau voodoo au învățat de pe la aborigeni dar scaunele sunt incredibil de confortabile. Nu știu cum să vă fac să înțelegeți cât de confortabile sunt scaunele. Când le-am văzut, păreau că nu o să îmi placă foarte mult. Dar după ce m-am așezat prima oară, m-am îndrăgostit. Nu cred că am condus ceva cu scaune atât de confortabile. Ca să înțelegeți ce vreau să spun, duceți-vă și luați un ForTwo la un test drive. Chiar mai mult de atât, scaunul pasagerului se pliază ca să puteți căra ceva mai lung. Spațiul de stocare din spatele scaunelor este destul de mic, dar de ajuns pentru genți sau alte bagaje pentru excursii scurte sau cumpărături la supermarket. Un lucru pozitiv pe care l-au reușit cei de la Smart este că în mașină nu ai senzația că stai înghesuit. Ba dimpotrivă, te simți de parcă ai avea tot spațiul din lume. Abia când ieși din mașină îți dai seama cât de mică este.
    Noul Smart ForTwo cred că are o criză de personalitate. Nu mai vrea să fie mașina drăguță și adorabilă care poate fi parcată oriunde oricum. Din acest motiv, s-a hotărât să își pună faruri și stopuri cu LED-uri, astfel având un aspect mai agresiv. Agresiv e cam mult spus: e doar o mașină care era cândva drăguță iar acum s-a hotărât să fie mai supărată. Din ce motiv, nu știu și nici ea nu cred că știe. Trebuie să recunosc că îmi place mai mult cum arată din spate decât cum arată din față: botul mașinii mi se pare un pic prea abrupt dându-mi senzația că este neterminat. Per total, mașina arată bine, folosește multe panouri de plastic la exterior dar acest lucru nu ar trebui să vă descurajeze: plasticul este rezistent și ieftin de schimbat în caz că se întâmplă ceva.
    Citește mai mult pe http://www.eblogauto.ro/test-drive-smart-fortwo-2015/

VIDEO: https://youtu.be/LrnsMih_Gks

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?