Ediția: Sâmbătă 22 iunie 2024. Nr. 6654
Ediția: Sâmbătă 22 iunie 2024. Nr. 6654

Elevi și profesori din ŞAPTE țări europene au discutat, la Focșani, despre educație


Mai multe activități cultural-artistice și un simpozion internațional s-au desfășurat la Școala nr.3 Focșani, vineri, în cadrul proiectului Comenius „SMALL” Europe, finanțat de Comisia Europeană prin Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții. În deschidere, elevii școlii gazdă și colegii lor de la Colegio Rural Agrupado de Villacedré, Spania, au susținut mai multe momente artisice. A urmat apoi simpozionul internațional „Rolul parteneriatelor în contextul diversității culturale”, ocazie cu care s-a vorbit despre competența de lectură, valențele formative ale activităților extracurriculare, elemente de self-management și managementul clasei ca organizație și dimensiunile educației interculturale. Potrivit organizatorilor, au prezentate lucrări semnate de cadre didactice din 10 județe din România și alte 7 țări europene, respectiv Cipru, Norvegia, Polonia, Spania, Anglia, Franța și Grecia. Lucrările profesorilor se regăsesc în cartea electronică „Rolul parteneriatelor în contextul diversității culturale”. 
    „Activitățile susținute la Simpozion cât și cele din cadrul Clubului de lectură pe tema «Mituri și legende» care au valorificat potențialul formator, pot servi drept exemple de bună practică celor interesați. Într-un timp în care se afirmă rolul preponderent teoretic al școlii românești, Simpozionul a urmărit promovarea lucrărilor ce susțin ideea că Åžcoala este un laborator al devenirii, unde tinerii sunt atrași în lumea ideilor ce contribuie la formarea ideologiei personale. Dezvoltarea competențelor și abilităților pentru o cetățenie activă și promovarea diversitatății culturale”, se arată într-un comunicat transmis de conducerea Școlii nr. 3 Focșani.
În ziua următoare, participanții au efectuat o vizită de documentare pe Valea Prahovei, obiectivele vizate fiind: Cetatea Râșnov, Muzeul cinegetic de la Posada, Castelul Peleș și Castelul Bran, unde s-a discutat despre „Mitul lui Dracula”. „A avut loc un atelier de teatru pe tematica proiectului, istoria și legenda împletindu-se armonios. Desfășurat în grupe mixte, sarcinile de lucru au vizat identificarea unor valori comune europene împărtășite de către toți participanții, având ca finalitate prezentarea unor scenete axate pe promovarea concretă a acestor valori în situații tipice de comunicare. Proiectul s-a încheiat duminică într-un cadru festiv cu discuții finale, evaluarea mobilității, raport final, concluzii. Cu satisfacția muncii împlinite, toți elevii și profesorii participanți s-au despărțit, ducând în țările lor de origine mesajul de prietenie, respect al diversității promovat prin intermediul miturilor și legendelor locale și dovada ospitalității gazdelor române. Organizatorii susțin ca acest proiect a reprezintat o modalitate de cunoaștere aprofundată a culturilor și civilizațiilor europene prin prisma miturilor și legendelor, promovarea interculturalității la nivel european, o punte de legatură ce va consolida dimensiunea europeană în educație, susținând ideea continuării proiectului chiar și după finalizarea parteneriatului Comenius”, se mai arată în comunicat.

Mai multe imagini AICI.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?