Magistrații Tribunalului Vrancea au dispus suspendarea executării unui act administrativ, emis de primarul Focșaniului, în baza căruia unor angajați ai Primăriei Focșani li s-a imputat în solidar suma de 5.971 lei, reprezentând obligații restante și accesorii aferente neîncasate. Dispoziția primarului Decebal Bacinschi a fost suspendată până la pronunțarea instanței de fond în dosarul în care s-a cerut anularea actului administrativ. „Admite cererea. Suspendă executarea Dispoziției Primarului nr.226/30.01.2015 până la pronunțarea instanței de fond. Atrage atenția reclamantei asupra cazului de încetare de drept a suspendării reglementat de art.14, alin.1, Teza finală din Legea nr.554/2004. Ia act că nu s-au solicitat cheltuieli de judecată. Executorie de drept”, este soluția instanței.
Reamintim că patru angajați ai Primăriei Focșani au dat în judecată instituția la care lucrează. Ei au deschis proces primăriei și primarului Decebal Bacinschi, ca urmare a faptului că printr-o dispoziție a acestuia din urmă, Magdalenei Dumitrescu (inspector), Martei Carmen Ghiuță (șef serviciu Juridic – Contencios), Paulei Mândru (inspector) și lui Meluș Nazâru (șef serviciu Taxe și Impozite) li s-a imputat în solidar suma de 5.971 lei reprezentând obligații restante și accesorii aferente neîncasate. Angajații au deschis două acțiuni în instanță. În una dintre acestea au solicitat suspendarea executării actului administrativ, cererea fiind admisă, iar în cealaltă anularea actului administrativ.
Totul a pornit de la o restanță de 1.500 lei, rămasă neachitată în urma închirierii unui spațiu în incinta Policlinicii II, sumă la care s-au adăugat dobânzi și penalități, ajungându-se astfel la suma de 5.971 lei. Conform cererii de chemare în judecată în procesul în care se cere anularea actului administrativ, în perioada aprilie-mai 2014, Camera de Conturi Vrancea a efectuat o acțiune de audit a performanței pentru perioada 2010-2013 la Primăria municipiului Focșani. În timpul acestor verificări s-a constatat că în anul 2005 a fost încheiat un contract de închiriere pentru un spațiu situat în incinta Policlinicii II Focșani, în care funcționează și astăzi un cabinet de Radiologie și Imagistică Medicală. „Acel contract, la cererea chiriașului a încetat la sfârșitul anului 2005, iar în ianuarie 2006 a fost încheiat un contract de concesiune. În urma acestor permutări ar fi rămas neîncasată suma de 1.500 lei cu titlu de chirie aferentă acestui contract, sumă ce a fost vizualizată în sistemul de urmărire a taxelor și impozitelor la rolul concesiunii”, se arată în cererea de chemare în judecată formulată de cei patru angajați.
În documentele de la dosar se mai menționează că în anul 2012, concesionarul, SC AMM MED STAR SRL, prin reprezentatul legal dr. Constantin Buză, a chemat în judecată primăria, Consiliul Local și pe primarul Bacinschi, pentru obligarea acestora la plata unei sume de bani cu titlu despăgubiri pentru nerespectarea procedurii de vânzare a spațiului medical în baza contractului de concesiune. „Având în vedere debitele restante aferente acestui spațiu medical, UAT Focșani a formulat în cadrul acestui dosar, întâmpinare-reconvențională, prin care am solicitat admiterea cererii noastre reconvenționale de obligare a reclamantei SC AMM MED STAR SRL, la plata sumei de 55.048 lei reprezentând contravaloare concesiune și chirie. Aceste documente au fost prezentate în timpul auditului. Astfel, având în vedere faptul că în cadrul unui dosar aflat pe rolul instanței de judecată am solicitat obligarea la plata sumei restante, precum și prevederile legale în materie, am administrat probele necesare și am întreprins diligențele necesare pentru a ne formula apărările de rigoare în litigiile pe care le avem cu SC AMM MED STAR SRL ce au ca obiect spațiul medical identificat”, se mai arată în cererea de chemare în judecată.
Cei patru angajați puși să plătească restanța de la chirie cu dobânzile aferente, mai arată că la finele lunii ianuarie a.c., în timpul verificării gradului de îndeplinire a măsurilor dispuse de reprezentanții Camerei de Conturi, ca urmare a auditului efectuat, conducerea unității, în speță primarul Bacinschi a luat măsura sancționării lor, fără să țină cont că procesul în care s-a solicitat recuperarea sumei nu a fost încă soluționat și nu există o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă. „Astfel, având în vedere faptul că noi am întreprins diligențele necesare încă din data de 11.04.2014 pentru recuperarea sumei de 5.971 lei, reprezentând chiria aferentă contractului de închiriere, iar dispoziția primarului a fost emisă în lipsa unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile, considerăm actul administrativ (dispoziția primarului de sancționare – n.r.) emis, drept netemeinic și nelegal”, mai precizează angajații în cererea de chemare în judecată.