Reprezentanți ai Centrului Școlar „Elena Doamna” din Focșani au participat la prima întâlnire transnațională în cadrul proiectului Erasmus+ „United colours of creativity”, proiect ce vizează activități de învățare și schimb de bune practice pentru elevi și profesori din șase țări: Estonia, Turcia, Portugalia, România, Polonia, Slovenia. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană și are ca obiectiv principal promovarea activităților de tip incluziv sub forma unor ateliere de lucru pe diferite teme: teatru de păpuși, pictură, quilling, dans, muzică.
La reuniunea de proiect au participat 12 profesori din țările partenere, profesorul coordonator din fiecare țară și un membru al echipei de proiect. Din partea Centrului Åcolar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna ” din Focșani au participat profesor coordonator Mihaela Bordei și profesor psihopedagog Camelia Loredana Dima Suraianu. „Prima zi de activități a debutat cu o vizită la școala de masă Narva Vanalinna Riigikool, unde am fost primiți cu multă căldură și emoție de echipa de profesori estoniană. Alături de tradiționalul «Bun venit!», am participat la o multitudine de activități interactive, «ice-breaking», menite să faciliteze intercunoașterea partenerilor, pregătind terenul de lucru al următoarelor zile. Ne-am familiarizat cu programul de lucru al învățământului estonian, materiale didactice, am cunoscut sălile de clasă, biblioteca școlii. Au urmat un binemeritat tur al orașului și o vizită la The Narva Museum. Nu a lipsit lecția de istorie, odată cu descoperirea celui mai grăitor loc al orașului: Podul dintre două lumi de la Ivangorod, mărtuire a unui trecut zbuciumat și actuala graniță a Estoniei cu Rusia. După-amiaza, precum și în zilele următoare, s-au organizat sesiuni de lucru și de planificare a activităților viitoare, repere pentru munca locală a partenerilor de proiect. S-au stabilit cu claritate sarcinile fiecărui partener, necesitatea realizării unui website propriu proiectului, folosirea platformei etwinning pentru activitățile de promovare și vizibilitatea parteneriatului strategic derulat”, se precizează în comunicatul de presă trimis redacției noastre.
La întâlnire s-a subliniat necesitatea corelării permanente a obiectivelor proiectului cu activitățile desfășurate și atingerea rezultatelor preconizate. Punctul strategic al parteneriatului îl constituie activitatea didactică de tip incluziv, munca în echipă a elevilor cu dizabilități și a celor din școlile de masă. Cu acest prilej s-au stabilit perioadele mobilităților de învățare în fiecare țară parteneră, după cum urmează: România: 23-29 martie 2015, Slovenia: septembrie 2015, Portugalia: martie 2016, Estonia: iunie 2016.
În cadrul proiectului s-a primit finanțare doar pentru patru activități transnaționale de învățare, la care vor participa elevi și profesori din toate cele 6 țări. „La finalul săptămânii ne-am reîntors în țară încrezători în forțele noastre, cu o agendă de lucru încărcată. Întrucât școala noastră va deschide în martie seria activităților transnaționale de învățare, suntem în pline pregătiri de lucru. Dorim să împărtășim din experiența noastră didactică colegilor europeni, să-i familiarizăm cu metode și instrumente de lucru de tip incluziv pe care colegii noștri le folosesc cu succes în școală. În cadrul atelierelor de lucru pentru teatru de păpuși vom aloca o atenție deosebită schimbului interactiv de idei, creativitate și poveste, antrenând elevi și profesori, accentuând cooperarea și întrajutorarea. Å¢elul nostru final este de a demonstra că orice elev cu dizabilități se poate integra cu succes într-o echipă de lucru; că prin muncă și efort putem depăși bariere culturale și lingvistice, dând expresie artistică comună muncii noastre într-un spațiu european”, se detaliază în comunicatul de presă trimis redacției noastre.