Moda transportului pe două roți, care a cuprins România urbană în ultimii ani, a crescut mare și s-a diversificat. Bicicleta a devenit un mijloc de transport vizibil și nelipsit de pe străzi. Au devenit cool trotineta, scuterul, skateboardul, segway-ul sau mașina electrică. Cât de dispuși sunt românii să renunțe la condusul mașinii și să încurajeze mijloacele de transport alternative?
Sorin Kertesz, fondatorul Biciclop, a venit la interviu pe o bicicletă atipică: verde, în formă de triunghi, pliabilă. Spune că se numește Strida și costă cam 500 de euro. Există și modele mai scumpe, de la 600-800 de euro. „Din cauza designului și a formei mai ciudate, sunt alese de oameni cât mai avangardiști, mai progresivi, oameni mai înclinați mai mult spre design sau pur și simplu sunt cei care vor să aducă ceva nou, diferit”. Sorin Kertesz a început afacerea cu biciclete chiar odată cu debutul crizei, în 2008.
A ales să lanseze businessul după ce, în căutarea unei biciclete pe care să o dăruiască unei prietene, a observat că nu existau magazine specializate pe astfel de produse. Biciclop este importator și distribuitor al unor branduri vestice și realizează cea mai mare parte a afacerilor din magazinul plasat pe Calea Dorobanților. De un an, are marca proprie, Deoras, „un mix între bicicletele de șosea și cele de oraș”. A ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 400.000 de euro și speră să atingă milionul în doi ani.
Modelul acesta atipic oferă, potrivit lui, o poziție mai corectă decât pe alte biciclete pentru deplasarea în oraș. „Pliabilele oferă cea mai corectă poziție, cu spatele drept, care te avantajează în oraș nu doar din cauze biologice, ci și pentru că ești mai sus, vezi mai bine peste mașini în trafic și ești și tu mai bine văzut, îți crește siguranța față de o cursieră, de pildă, unde nu ești văzut foarte bine”, observă Sorin Kertesz.
