Ediția: Vineri 20 Iunie 2025 Nr. 6903

Focșaniul ar putea rămâne fără măturători şi muncitorii de la spaţii verzi


Municipiul Focșani ar putea ajunge în situația nedorită de a nu avea cine să măture străzile sau să întrețină spațiile verzi. Direcția de Dezvoltare Servicii Publice din cadrul Primăriei Focșani se află într-o situație critică în ceea ce privește lipsa de personal. După ce consilierul local Bogdan Matișan a atras atenția asupra faptului că nu va avea cine să întrețină străzile și spațiile verzi din cartierul Sud, care vor fi modernizate în cadrul proiectului Plan Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), viceprimarul Gabriel Necula a atras atenția asupra faptului că Direcția de Dezvoltare este într-o criză accentuată de personal. Ca urmare a faptului că aceasta a fost ultima lună în care cei 235 de angajați de la întreținerea orașului au încasat sporul de 400 de lei în plus la salariu, câștigat în urmă cu doi ani în instanță, de luna viitoare salariile acestora vor scădea drastic, ajungând în medie la 600-700 de lei. În aceste condiții, conducerea Direcției se așteaptă la plecarea masivă a oamenilor, care nu vor munci pe un salariu de mizerie. 
 Această situație, pe fondul faptului că angajările în sistemul bugetar sunt blocate, ar putea conduce la o adevărată problemă pentru oraș. „În aceste condiții, ne așteptăm să plece 25-30% din angajați. Avem cu 100 de oameni mai puțin decât ne-ar trebui. Am rămas cu doi oameni la padoc, doi la iluminat public pe tot orașul. Cinci oameni se ocupă de tot ce vedeți flori plantate în Focșani, pe care le avem din producția proprie de la sera din Mândrești. Aceasta va deveni cea mai mare problemă a Focșaniului”, a spus viceprimarul Gabriel Necula. Acesta a precizat și faptul că Inspectoratul Teritorial de Muncă a făcut un control la Direcția de Dezvoltare din cadrul Primăriei referitor la modul în care s-a lucrat pe timpul acțiunii de deszăpezire din iarna trecută și că, din cauza lipsei de personal, unii oameni au lucrat peste programul normal de opt ore, fapt care a dus și la aplicarea de sancțiuni.
 Gabriel Necula, care are în directă subordine Direcția de Dezvoltare a Primăriei, a precizat că externalizarea serviciilor de întreținere a municipiului nu constituie o soluție de ieșire din această situație, întrucât este costisitoare și a spus că se va încerca găsirea unor soluții pentru păstrarea angajaților și stimularea lor financiară. Cu toate că în ultimul an Direcția de Dezvoltare s-a dotat cu mașini noi pentru întreținerea orașului, personalul insuficient rămâne o problemă importantă.

17 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?