Ediția: Joi 17 Iulie 2025 Nr. 6922

Elevii de clasa a IV-a: Subiecte ușoare și prezență bună la testele de evaluare națională


Elevii de clasa a IV-a au susținut ieri, în premieră, prima probă din cadrul testelor de Evaluare Națională, la limba română. Examenul s-a desfășurat fără incidente, cu prezență bună și cu respectarea metodologiei, după cum au precizat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea. „A fost o experiență nouă pentru colegii din teritoriu, dar eu spun că s-au descurcat bine cu toții.  Subiectele au avut un nivel mult mai ușor decât ne-am fi așteptat.  S-a pus accent pe înțelegerea textului citit, așa cum ne și așteptam. Descărcarea subiectelor s-a realizat conform metodologiei și procedurilor. Din câte am văzut, au fost doar cazuri izolate unde copiii au absentat. Mâine (astăzi- n.r.) va fi proba la matematică și sper să fie fără emoții și fără stres”, a spus Aurora Lefter, inspector învățământ special, care se ocupă de aceste testări. 
Testarea continuă, potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educației Naționale, cu proba la matematică, ce va avea loc astăzi. Următorii elevi care vor susține evaluări vor fi cei de clasa a II-a, urmați de cei de clasa a VI-a. Pentru elevii de clasa a II-a, evaluarea națională este pe 2 iunie cu proba de scris și citit la limba română, iar pe 4 iunie vor susține proba la matematică. Elevii de clasa a VI-a vor susține pe 5 iunie proba de comunicare, iar pe 6 iunie proba de Matematică. 
„Sensul acestor evaluări îl reprezintă, deopotrivă, analizarea corectă a sistemului de învățământ și începutul creșterii performanței școlii românești. (…) Evaluările nu vor avea ca finalitate o notă în catalog, deoarece nu acesta este scopul lor. Ele oferă profesorilor, elevilor și părinților informații concludente despre nivelul de pregătire și despre ceea ce trebuie îmbunătățit. La nivel național, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluări pe fiecare competentă, pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, ce va sta la baza măsurilor ce vor trebui adoptate în vederea remedierii deficiențelor. Este pentru prima dată când se acționează în mod riguros, sistematic și profesionist pentru creșterea performanței sistemului de educație”, transmit reprezentanții Ministerului Educației, într-un comunicat.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?