Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635
Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635

Cei care nu și-au plătit taxele și impozitele rămân fără ajutoare!


Primarii din Vrancea au stabilit suspendarea ajutorului social, a alocației pentru susținerea familiei și indemnizației pentru creșterea copilului, începând cu data de 1 aprilie 2014, pentru toți beneficiarii care nu și-au plătit taxele și impozitele datorate. Astfel, nu vor mai primi banii aferenți acestor prestații până nu-și achită datoriile, 120 de beneficiari de ajutor social, 145 de beneficiari de alocație pentru susținerea familiei și 32 de părinți care primeau indemnizație pentru creșterea copilului. 
 Potrivit informațiilor furnizate de Cătălin Pogorevici, purtătorul de cuvânt al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Vrancea, în momentul acesta, la noi în județ sunt înregistrați în total 6.065 de beneficiari de ajutor social, 5.525 beneficiari de alocație pentru susținerea familiei și 1.589 de beneficiari de indemnizație pentru creșterea copilului. „Prin OUG nr. 124/2011 au fost modificate Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, Legea nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei și OUG nr.111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor. Una dintre modificările foarte importante este cea legată de plata beneficiilor condiționat de plata impozitelor și taxelor locale, începând cu anul 2012”, a declarat Cătălin Pogorevici. 
 Potrivit articolului 161 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, începând cu anul 2012, pentru menținerea dreptului la ajutorul social, familiile și persoanele singure beneficiare, cu drepturi stabilite de cel puțin 6 luni, au obligația să își achite impozitele și taxele față de bugetul local pentru bunurile pe care le dețin în proprietate. Verificarea îndeplinirii acestei obligații se realizează anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligațiile de plată către bugetul local aferente anului anterior. Pentru beneficiarii ajutorului social care nu și-au achitat impozitele și taxele locale în termenul prevăzut, serviciul de specialitate al primarului are obligația să comunice acestora suma de plată, iar în cazul în care prin hotărâre a autorității administrației publice locale s-a stabilit eșalonarea, reducerea sau scutirea obligațiilor legale de plată, se va comunica și termenul scadent pentru acestea. 
 În situația în care, până la data de 31 martie a fiecărui an, primarul constată că totuși nu au fost plătite taxele și impozitele datorate, va suspenda prin dispoziție, dreptul la ajutorul social pe o perioadă de 5 luni, începând cu drepturile aferente lunii aprilie. Achitarea obligațiilor legale față de bugetul local în termenul de cinci luni va duce la reluarea, tot prin dispoziția primarului, a dreptului la ajutorul social, începând cu luna următoare celei în care s-au plătit datoriile, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării. Dacă nici în această perioadă de cinci luni beneficiarii de ajutor social nu și-au achitat taxele și impozitele datorate, ei vor rămâne definitiv fără dreptul la ajutor social. Statul face o singură excepție: pentru persoanele singure care se ocupă de creșterea și îngrijirea unuia sau mai multor copii.
       Suspendarea drepturilor și pentru alți beneficiari de ajutoare
 Exact aceleași reglementări sunt valabile și pentru beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei. Din totalul de 5.525 câți sunt la nivelul județului nostru în momentul de față, s-a hotărât suspendarea dreptului în cazul a 145. „Și pentru aceștia este valabilă obligația de a-și achita datoriile la stat, până la data de 31 martie a fiecărui an, în caz contrar, dreptul la alocație suspendându-se pe o perioadă de cinci luni, începând cu drepturile aferente lunii aprilie. Plata se reia, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării, în luna următoare celei în care s-a achitat obligația, bine-nțeles dacă plata s-a făcut în termenul de cinci luni prevăzut de lege. În caz contrar, dreptul la alocație încetează, excepție făcând, de asemenea, persoanele singure care se ocupă de creșterea și îngrijirea unuia sau a mai multor copii”, a declarat Cătălin Pogorevici. 
 Aceleași prevederi se aplică și în cazul beneficiarilor de indemnizație lunară pentru creșterea copiilor. În momentul de față, sunt în situația de a se descurca fără banii cuveniți ca indemnizație 32 de părinți din totalul de 1.589, care se află în concediu pentru creșterea copilului. Dacă în următoarele cinci luni ei nu-și vor plăti dările la stat, vor rămâne definitiv fără indemnizații. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?