Vrâncenii pot afla ce sumă datorează către fisc, ce taxe și impozite au plătit, dacă au un certificate digital cu care să intre pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Procedura le permite patronilor dar și contribuabililor persoane fizice să afle informațiile pe care le conține dosarul fiscal de la ANAF. Costurile pe care le presupune această facilitate sunt mari dacă vorbim de un salariat însă nici atunci când vine vorba de o firmă. Accesul la dosarul fiscal depinde, în primul rând, de obținerea unui certificat digital de la una dintre firmele autorizate. „Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditați este stabilit și publicat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale pe site-ul www.mcsi.ro„, explică ANAF.
La acest moment, lista furnizorilor cuprinde cinci societăți, iar un certificat difigital costă circa 50-60 euro, în funcție de furnizor. Urmează o procedură prin care persoana care solicită dreptul de a utiliza informațiile din dosarul fiscal depune toate documentele care să ateste că are acest drept. Sunt măsuri de precauție luate de Fisc pentru a se asigura că persoana care solicită acest lucru are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat. Ulterior, Fiscul trimite prin e-mail o confirmare solicitantului că poate să își verifice dosarul fiscal. Atenție însă pentru că dacă adresa de e-mail este pe Yahoo există posibilitatea ca acest mesaj să nu ajungă la persoana în cauză. „Datorită unor dificultăți tehnice, domeniul YAHOO nu acceptă e-mail-urile transmise de domeniul mfinante. De aceea, vă rugăm ca în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, să utilizați o adresa de e-mail care să conțină un alt domeniu decât Yahoo și la care să vă putem transmite răspunsurile noastre”, precizează ANAF.
Conducerea Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că este o procedură prin care se dorește simplificarea „accesului la o informație rapidă și exactă” și reducerea „contactului direct cu funcționarii publici din cadrul organului fiscal”. „Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, contribuabilii pot solicita emiterea unui certificat digital în baza formularelor 152 și 153, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, din Ordinul președintelui ANAF 230/2013. După autentificarea în baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spațiul său privat, unde vizualizează informații din dosarul fiscal prin accesarea aplicației „Dosar fiscal”. Informații suplimentare pot fi obținute accesând portalul ANAF secțiunea Acasă/ Servicii on-line/ Acces dosar fiscal”, precizează AJFP Vrancea.