Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621

Proiecte de 20 de milioane de lei pentru refacerea de poduri


    Peste 20 milioane lei este valoarea lucrărilor de reabilitare a cinci poduri județene, pentru care reprezentanții Consiliului Județean au realizat deja studiile tehnice. Documentația a fost aprobată în ultima ședință a Consiliului Județean, fiind vorba de intervenții la drumurile de pe DJ 241 F- din satul Plăcințeni, DJ 205R- din Poiana Cristei, DJ 205D- din Năruja, DJ 204P- din Gura Caliței și DJ 203H- din comuna Dumitrești. Documentația aprobată pentru cele cinci poduri conține studiul de fezabilitate, studiile de teren (hidrologic, topografic, geotehnic) și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivele de investiții menționate.
    Cele mai mari investiții vor fi făcute la podul de la Dumitrești. Conform documentației, lucrările la obiectivul de investiții „Construire pod din beton armat pe DJ 203 H peste râul Rîmnicu Sărat, km 27+700, comuna  Dumitrești, județul Vrancea” sunt evaluate la 11,3 milioane lei. De altfel, este și cel mai mare pod, lucrările urmând să fie realizate pe o lungime de 152,2 metri, cu o lățime a părții carosabile de 7,8 metri.
    Alte trei poduri au o valoare a lucrărilor evaluată între 2,3 și 2,9 milioane lei. Este vorba despre proiectul „Construire pod din beton armat pe DJ 205 D peste râul Pețic, km 8+350, sat Năruja, comuna Năruja, județul Vrancea”– 2,3 milioane lei, „Construire pod din beton armat pe DJ 241 F peste râul Zeletin, km 12+060, sat Plăcinteni, comuna Boghești, județul Vrancea”– 2,7 milioane lei și „Lucrări de consolidare și reabilitare a podului din beton armat peste râul Rîmna, apărare de mal și lucrări la albie, pe DJ 204 P, km 15+567, comuna Gura Caliței, județul Vrancea”- 2,9 milioane lei.
    Cel mai ieftin pod costă 1,7 milioane lei. Este vorba de obiectivul de investiții „Refacere și consolidare corp drum DJ 205 R, km 28+130, comuna Poiana Cristei, județul Vrancea”. Cele mai multe lucrări de la acest proiect vizează în principal consolidarea căii rutiere. Astfel, trebuie realizați piloți forați pentru fundarea zidului de sprijin pe o lungime de 189 metri, cu execuția zidului de sprijin pe o lungime de 52,5 metri. Vor mai fi realizate 225 metri drenuri, șase cămine de vizitare, precum și 150 metri de rigole. Sistemul rutier va fi refăcut pe o lungime de 60 metri, cu o lățime de 6,5 metri.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?