Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621

Banii din puşculiţă, neacceptaţi la magazin


   Comisarii de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) au primit o sesizare din partea unei persoane din Focșani, care a reclamat atitudinea pe care a avut-o angajatul unui supermarket după ce a încercat să plătească un produs cu mai multe monede.
Bărbatul a spus în reclamație că vânzătoarea a refuzat să îi numere banii și a chemat și paznicul să îl dea afară. „Persoana repectivă avea niște bani mărunți puși în pușculită. Din păcate, situația financiară este de așa natură încât consumatorul a ajuns în situația de a apela la această pușculiță pentru a-și cumpăra diferite obiecte. Numai că atitudinea pe care a avut-o angajatul acestui supermarket a fost una nelalocul ei și a apelat chiar și la bodyguard pentru a-l scoate pe cumpărător  din supermarket”, ne-a declarat Mirela Bîznă, comisar șef la CJPC.
   Potrivit acesteia, sesizarea este în curs de soluționare, pentu că persoana a depus și o reclamație scrisă la sediul instituției în care a cerut să se ia măsuri pentru ca astfel de situații să nu se mai întâmple.
   Comisarii de la CJPC spun că se confruntă tot mai des cu astfel de reclamații privind atitudinea pe care vânzătorul o are față de cumpărător. „Înțeleg că agenții economici sunt stresați de criză și de problemele financiare, dar totuși persoanele care le trec pragul sunt cei care până la urmă le asigură profitul și de aceea cred că atitudinea ar trebui să fie una cu mai mult bun simț”, a precizat Mirela Bîznă.

           Atitudinea necorespunzătoare poate determina închiderea activității

   Agenții economici ai căror angajați au o atitudine necorespunzătoare pot primi sancțiuni, care pot duce până la închiderea activității pentru o perioadă de timp. Aceștia pot fi însă sancționați și cu amenzi sau avertismente. „De obicei, cele mai mari sancțiuni se acordă în momentul în care există mai multe plângeri împotriva aceluiași agent economic”, a precizat Mirela Bîznă.
   Reprezentanții CJPC susțin că în ultimul timp s-a constatat o creștere a numărului de reclamații privind atitudinea necorespunzătoare pe care o au agenții economici sau angajații acestora. În cel mai fericit caz, astfel de sesizări se pot încheia și pe cale amiabilă, situație în care nu se mai acordă sancțiuni. Potrivit reprezentanților acestei instituții, majoritatea reclamațiilor care sesizează modul necorespunzător în care sunt tratați consumatorii se confirmă și agenții economici sunt sancționați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?