Cadrele didactice au efectuat recensământul copiilor care ar putea fi înscriși în clasa pregătitoare, mai mult obligate decât de bunăvoie. Li s-a cerut să meargă din casă în casă fără a fi remunerate. Unele învățătoare au refuzat să facă acest lucru, altele au preferat să discute cu educatoarele de la grădinițe.
Cadrele didactice sunt nemulțumite că trebuie să facă muncă voluntară în numele Legii Educației. Ele trebuie să meargă din ușă în ușă pentru a face recensământul copiilor care vor fi înscriși, din toamnă, în clasa pregătitoare sau clasa I. „Am refuzat inițial să particip la recensământ deoarece nu mi se pare normal să fac încă un lucru voluntar. Până la urmă am acceptat, dar sunt nemulțumită. Nu este oare destul cât facem la școală, cât ne batem capul cu elevii și întocmim hârtii peste hârtii? Acum a venit în sarcina noastră să facem și recensământul? Un recensământ a avut loc și în toamna anului trecut, de ce nu se iau datele necesare de acolo? Vremea de afară nu a permis parcurgerea străzilor care ne-au fost arondate, plus că mulți oameni nu au răspuns la uși. Oricum, nu poți obliga omul să deschidă ușa, plus că există riscul să primești date eronate”, a declarat o învățătoare.
Directorii de școli sunt și ei stresați că nu vor avea baza de date completă, la timp. Ei spun că multe cadre didactice fac naveta, prin urmare nu pot merge din casă în casă pentru a contabiliza elevii de 6 sau 7 ani. În plus, căderile abundente de zăpadă au făcut ca deplasarea să fie imposibilă. Cu toate acestea, termenul limită de predare a statisticilor, respectiv 17 februarie, nu a fost amânat. „Recensământul s-a început, dar nu l-am terminat din cauza vremii și nici până pe data de 17 nu îl vom termina. Cam jumătate din suprafață au recenzat cadrele didactice și asta vom preda la Inspectora-tul Åžcolar”, a declarat Valy Å¢igănuș, directorul Åžcolii „Alexandru Vlahuță” din Focșani.
Muncă fără folos
Deși profesorii aleargă pe la toate casele pentru a culege informații, unii directori se tem că datele culese din teren nu sunt concludente. Există riscul ca părinții să nu declare datele reale, mai ales că nici nu pot fi trași la răspundere.
Directorul Åžcolii „Ion Basgan”, Tiberiu Dima, nu le-a cerut profesorilor să o facă pe recenzorii, ci a cerut lista copiilor de 6 ani de la grădinițele situate în vecinătatea unității de învățământ. „Noi am făcut o situație de la școală și de la grădinițe, unde sunt trecuți copiii cu vârsta de 6 ani. Recensământul făcut din ușă în ușă de cadrele didactice nu aduce întotdeauna date reale, mai ales că nu ești în postură oficială și nu ai nici un ecuson. Unii părinți pot spune că își vor da copiii la școala de unde face parte recenzorul, dar între timp se răzgândesc. Din experiența anilor precedenți spun asta. De aceea, datele cele mai concludente și aproximative se pot obține de la grădinițe și de la școală, unde se află pe un caiet o listă cu acei copii ai căror părinți vin din timp să aducă aminte conducerii școlii că au copii și peste câțiva ani îi vor aduce la școala respectivă. Eu am predat situația cu numărul de copii Inspectoratului Åžcolar”, a declarat Tiberiu Dima.
Unii profesori au refuzat să fie recenzori
Pentru că unii învățători nu au vrut să accepte cu niciun chip să presteze muncă voluntară, munca lor a trebuit făcută de colegi. Astfel de situații s-au înregistrat la Åžcoala nr.3 din Focșani. „Eu cred că reușim să terminăm de realizat recensământul. Mi s-a părut normal să participe toți profesorii, nu doar învățătorii, deoarece vor fi elevii tuturor cadrelor didactice, nu doar ai învățătorilor. Sarcina acelor colegi care au refuzat să participe, am dat-o altora. Nu mi se pare normal să mergem noi, profesorii, din ușă în ușă să realizăm acest recensământ, când era mai ușor a lua aceste date de la Evidența Populației”, a spus Tincuța Apostu, directorul Åžcolii nr. 3. Listele cu numărul copiilor recenzați vor trebui transmise Inspectoratului Åžcolar până pe 17 fe-bruarie, urmând ca pe 19 situația centralizată să fie transmisă Ministerului Educației. Tot pe 19 februarie, vor fi afișate, la unitățile școlare, străzile arondate și programul de evaluare a dezvoltării copiilor care vor intra în clasa pregătitoare sau clasa I, în toamnă. Pe 5 martie, părinții pot depune cererile pentru înscrierea propriu-zisă.