Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635
Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635

Patronii vor plăti 800 de lei pentru inspectorul de resurse umane


Agenții economici din Vrancea vor fi obligați să-și formeze angajații care țin evidența salariaților pentru a fi în regulă atunci când vor dori să ajungă la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM). Conform unui proiect de hotărâre publicat pe site-ul Ministerului Muncii, persoanele care operează în registrele generale de evidență a salariaților vor trebui să depună la ITM un dosar care să cuprindă, pe lângă actele vechi, acte doveditoare din care să rezulte calificarea de inspector de resurse umane și cunoștințe de operare PC. Astfel, Ministerul Muncii îi va obliga pe salariații care țin evidența patronilor să bage bani în buzunarele unor formatori licențiați pentru calificări inspector resurse umane și operare PC. Un curs de inspector costă aproximativ 600 de lei, iar un curs de operare în jur de 200 de lei.

Pentru doar câteva modificări ale Hotărârii de Guvern nr. 161/2006 (REVISAL) patronii trebuie să cheltuie cel puțin 800 de lei pentru calificarea celor care țin evidența salariaților. Mai mult decât atât, dacă Hotărârea va fi mo-dificată, patronul este absolvit de orice responsabilitate în cazul în care datele completate în contractul de muncă sunt eronate. Conform proiectului, vina cade pe umerii operatorului în registrul de evidență a salariaților. „Persoana nominalizată prin decizie scrisă răspunde de corectitudinea datelor introduse în registrul general de evidență a sala-riaților”, se arată în art. 2 al proiectului de modificare. Totuși, patronii nu vor putea dormi liniștiți și asta pentru că sancțiunea pentru completarea eronată va fi tot pe numele lor. Modificările pentru care personalul trebuie să aibă calificare de inspector țin de completarea a câtorva date suplimentare în noul registru. Practic, viitorul inspector va introduce pe lângă CNP și adresa de domiciliu, care poate varia oricând, la fel și seria și numărul documentului de identitate, tipul de studii absolvite, salariul brut și acte adiționale privind modificări ale contractului de muncă. Cu toate că Guvernul îi bagă la cheltuieli pe administratorii de societăți comerciale, prin argumentul proiectului de hotărâre se scuză spunând că patronii nu trebuie să angajeze noi persoane ci doar să le instruiască pe cele existente. „Nu considerăm necesar să obligăm angajatorul să angajeze personal calificat în domeniul resurselor umane, deoarece acest lucru ar crește costurile cu salariile, ceea ce, în perioadă de criză, pentru societățile mici, poate duce la pierderi”, se arată în argumentul proiectului de modificare. Proiectul de hotărâre al Guvernului PDL nici măcar nu face distincția între societățile mici cu până la cinci angajați și companii cu sute de salariați pe statul de plată. Ambele vor fi obligate să țină evidența cu personal calificat pentru resurse umane.

Patronii cer Guvernului să-i lase „în durerea lor”

Reprezentantul Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (PIMM) Vrancea, Ion Roman, este de părere că aceste modificări îngreunează și mai mult activitatea patro-nilor. De asemenea, el acuză Guvernul că, pe timp de criză, îi obligă pe administratori să cheltuie bani cu instructajul unor oameni care pot migra oricând de la o firmă la alta. „Cred că este o nebunie! Dacă ne încarcă cu cheltuieli de plătit o să fim sufocați și nu mai producem, îi dăm afară pe toți și lucrăm singuri, patroni individuali. Pentru cei care au până în 10 angajați, această activitate putea fi preluată de angajator”, susține Ion Roman. PIMM va cere Guvernului, în perioada care urmează, să renunțe la cumulul de condiții pentru a evita birocrația și pentru a simplifica procedura de angajare-disponibilizare. „Noi nu suntem de acord să mai angajăm un om. Vrem să avem activitate și să facem profit. Le vom cere oficial să ne lase în pace. Cei de la București debitează fel de fel de condiții care nu sunt practice. În loc să ne stimuleze, mai mult ne blochează activitatea și ne îngroapă în hârțoage. Piața muncii este reprezentată de firme mici în proporție de 90%. Nu suntem de acord cu această schimbare”, ne-a declarat președintele PIMM Vrancea. Roman vede angajarea ca un formular simplu în care să fie cuprinse date esențiale menite să iuțească procedurile. „Trebuie să fie un formular simplu ca un patron să-l poată completa rapid. Abia ne descurcăm cu munca asta gratis pe care o face patronul pentru sala-riați. Noi spunem că Guvernul bate câmpii, să ne lase cu chestia asta. Să ne lase în durerea noastră. Vrem simplu!”, a conchis Roman. Pentru neîndeplinirea la timp ori defectuos a prevederilor legale, proiectul de modificare cuprinde și sancțiuni care pleacă de la avertisment și pot ajunge până la amendă contravențională în valoare de 20.000 de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?