Ediția: Vineri 27 Iunie 2025 Nr. 6908

Soarta SEAT atârnă de un fir subţire!


Volkswagen are de gând să suprime brandul SEAT dacă acesta nu se va dovedi pro-fitabil până în 2018. Preșe-dintele Volkswagen AG, Ferdinand Piech, a renunțat la dorința de a achiziționa Alfa Romeo de la Fiat Auto, iar la această oră compania pe care o conduce are ca obiectiv determinarea viitorului brand spaniol SEAT. Mai corect spus, VW AG ia în calcul dacă SEAT va mai avea, sau nu, un viitor. Volkswagen a încercat o repoziționare a SEAT în postura de competitor pentru Alfa Romeo. S-a vrut evidențierea SEAT ca o alternativă ceva mai sportivă și de clasă superioară, față de principalele modele Volkswagen.
Procedeul nu este o noutate, ci are un precedent. În 1956, managerul companiei Pontiac a fost chemat la ordine de către șefii de la General Motors. Atunci i s-a spus că trebuie să „aranjeze sau să suprime” divizia. Knudsen a împins Pontiac spre o clasă superioară și i-a adăugat niște sportivitate. Pontiac a „supraviețuit” 53 de ani! Însă în ciuda liniilor stilistice mult mai curbate decât ale VW sau Skoda, SEAT nu a reușit să depășească nivelul de produs spaniol la preț de discount VW. În același timp, Skoda și-a extins producția în China și înregistrează un real succes prin oferta sa de pe piețele noi. Mai mult, Skoda a înre-gistrat vânzări care sunt noi recorduri, anul trecut. SEAT nu a avut însă atât noroc în afara Spaniei de baștină, Marii Britanii și Germaniei. Însă dacă VW va considera că SEAT nu va avea o contribuție  semnificativă în cadrul planurilor companiei-părinte, de a prelua titlul de cel mai mare producător auto mondial, până în 2018, brandul spaniol va fi eliminat în următorii câțiva ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?