Volkswagen are de gând să suprime brandul SEAT dacă acesta nu se va dovedi pro-fitabil până în 2018. Preșe-dintele Volkswagen AG, Ferdinand Piech, a renunțat la dorința de a achiziționa Alfa Romeo de la Fiat Auto, iar la această oră compania pe care o conduce are ca obiectiv determinarea viitorului brand spaniol SEAT. Mai corect spus, VW AG ia în calcul dacă SEAT va mai avea, sau nu, un viitor. Volkswagen a încercat o repoziționare a SEAT în postura de competitor pentru Alfa Romeo. S-a vrut evidențierea SEAT ca o alternativă ceva mai sportivă și de clasă superioară, față de principalele modele Volkswagen.
Procedeul nu este o noutate, ci are un precedent. În 1956, managerul companiei Pontiac a fost chemat la ordine de către șefii de la General Motors. Atunci i s-a spus că trebuie să „aranjeze sau să suprime” divizia. Knudsen a împins Pontiac spre o clasă superioară și i-a adăugat niște sportivitate. Pontiac a „supraviețuit” 53 de ani! Însă în ciuda liniilor stilistice mult mai curbate decât ale VW sau Skoda, SEAT nu a reușit să depășească nivelul de produs spaniol la preț de discount VW. În același timp, Skoda și-a extins producția în China și înregistrează un real succes prin oferta sa de pe piețele noi. Mai mult, Skoda a înre-gistrat vânzări care sunt noi recorduri, anul trecut. SEAT nu a avut însă atât noroc în afara Spaniei de baștină, Marii Britanii și Germaniei. Însă dacă VW va considera că SEAT nu va avea o contribuție semnificativă în cadrul planurilor companiei-părinte, de a prelua titlul de cel mai mare producător auto mondial, până în 2018, brandul spaniol va fi eliminat în următorii câțiva ani.