Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621

O treime dintre români nu cumpără cadouri de Crăciun


O treime dintre români nu cheltuie nimic pentru cadourile de Crăciun, anul acesta, potrivit rezultatelor unui sondaj privind darurile oferite cu ocazia sărbătorilor de iarnă, realizat pentru The Wall Street Journal Europe (WSJ) în 12 țări din Europa și în SUA, informează site-ul publicației.
La sondajul realizat de GfK CR Academy Brussels, în septembrie, au participat 12.750 de persoane din 12 țări europene și SUA.
În ceea ce privește sumele alocate cadourilor pentru Crăciun, în această perioadă de criză, circa 48% dintre europeni spun că vor cheltui aceiași bani ca în urmă cu trei ani, în timp ce 38% – printre care 67% dintre români, 55% dintre bulgari, 54% dintre portughezi și 47% dintre italieni – vor cheltui mai puțin. 54% dintre americani spun că vor cheltui o sumă mai mică decât anul trecut pe darurile pentru cei dragi.
În general, europenii din vest cheltuie mai mult pe cadouri decât cei din centrul Europei. La nivel general, 72% dintre europeni au declarat că vor cheltui mai puțin de 250 de euro pe cadourile de Crăciun, anul acesta.

Olanda și România se situează la polul opus, o treime din respondenții din aceste țări declarând că nu vor cheltui nimic pe cadourile de Crăciun. Dacă pentru olandezi explicația este simplă, în mod tradițional ei oferind cadouri mai mult de Moș Nicolae, pentru români acest lucru se explică prin dificultățile economice, potrivit autorilor sondajului.
Potrivit acestui sondaj, 50% dintre europeni plănuiesc să ofere de Crăciun poșete sau eșarfe, aceste accesorii situându-se pe primul loc în topul darurilor. Astfel de accesorii sunt preferate în vestul Europei, în țări mediteraneene ca Spania (67%), Portugalia (63%) și Italia (57%), dar și în centrul Europei (57%).

La nivel general, pe locul al doilea în topul cadourilor de Crăciun se află jucăriile, prefe-rate de o treime dintre europeni, în mod particular de portughezi (47%), francezi (44%) și spanioli (42%). Totuși, în Europa centrală, pe locul al doilea s-au situat produsele de înfrumusețare – parfumuri, rujuri -, în timp ce jucăriile s-au situat pe locul al treilea.

Pe locul al treilea în topul general realizat de GfK s-au si-tuat cărțile, achiziționarea acestora rămânând „un ritual de Crăciun”, potrivit Clarei Farmer, director de publishing la Chatto & Windus din Londra, care a adăugat că ultimul trimestru al anului este profitabil pentru distribuitorii de cărți, iar anul acesta se așteaptă la un număr mare de cereri pentru iPad-uri și iPod-uri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?