„Bobocii” de la „Slavici”, deprinşi cu munca în echipă

0
29


Formatorii Asociației pentru Dezvoltare Durabilă „Focul Viu” din Focșani le-au arătat „bobocilor” de la Liceul Teoretic „Ioan Slavici” din Panciu care sunt avantajele și satisfacțiile muncii în echipă. La sfârșitul săptămânii trecute, aceștia au desfășurat împreună cu elevii mai multe activități, incluse în proiectul „Educația Experiențială Pentru Viață și Comunitate”, finanțat de Guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein și Norvegiei, prin Mecanismul Financiar al Spațtiului Economic European – Fondul ONG. Lansat în toamna anului trecut în patru licee din Focșani, proiectul a fost extins și la nivelul Liceului „Ioan Slavici” din Panciu, la solocitarea consilierului pe proiecte și programe educative Luminița Cociorbă, convinsă de faptul că educația non-formală poate contribui la desăvârșirea procesului instructiv-educativ.
Cei 70 de „boboci” pănceni care au răspuns provocării adresate de Asociația „Focul Viu” au fost organizați în „team-building”-uri și au petrecut trei zile alături de cei 11 formatori, care i-au antrenat în activități variate, prin intermediul cărora au fost învățați să lucreze în echipă. „La început, copiii erau centrați pe joc și pe distracție. Aveau tendința de a încălca regulile și de a rezolva individual toate sarcinile pe care le primeau. Cu timpul, însă, au înțeles că, numai dacă vor pot fi o echipă”, a declarat coordonatorul proiectului, Ioan Florea, președintele Asociației „Focul Viu”.
În timpul activităților, formatorii au realizat sociograme, care au avut ca scop reflectarea relațiilor existente în cadrul fiecărui grup. „Ele au arătat că pot exista diferențe între ceea ce cred elevii despre colegii lor și cum sunt aceștia în realitate. De exemplu, în echipa pe care am coordonat-o, sociograma a arătat că șefa clasei, deși văzută ca lider de colegi, nu a dovedit și în practică faptul că are calități de lider, pentru că nu a avut întotdeauna inițiative. Ele au fost luate de alții care au dovedit nu numai că au această abilitate, ci și puterea de a trage tot grupul după ei”, a precizat psihologul Cristina Rusu.

Club IMPACT la Panciu

Formatorii au subliniat că un rol important în schimbarea atitudinii elevilor în ceea ce privește rezolvarea sarcinilor de lucru l-a avut comunicarea și că aceasta i-a condus, în majoritatea cazurilor, către deciziile și soluțiile corecte. Reprezentanții Asociației „Focul Viu” au mai arătat că, după cele trei zile petrecute împreună, „bobocii” au dovedit că sunt mai responsabili, se mobilizează mai bine, au învățat să-și asculte cu mai multă atenție și să-și ajute colegii. Din acest motiv, ei au considerat că activitățile de la Panciu și-au atins scopul. Totodată, formatorii s-au arătat optimiști cu privire la înființarea, și la nivelul liceului din Panciu, a unui club IMPACT în care elevii vor învăța să întocmească, să caute finanțare și să implemetaze proiecte în folosul comunității. „Copiii au dovedit că au o energie pe care trebuie să învețe s-o utilizeze corect. De aceea, recomandarea noastră este ca, în viitor, profesorii să le acorde mai multă atenție, să învețe să-i înțeleagă, să comunice cu ei, să le analizeze inițiativele. Elevii s-au descurcat foarte bine în aceste trei zile, dar ele nu sunt suficiente pentru a le descoperi și dezvolta abilitățile, trebuie lucrat mai mult cu ei. Aceasta va fi, credeam noi, obligația diriginților”,  au concluzionat reprezentanții Asociației „Focul Viu”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here