Municipiul Focșani are buget, deși pentru aprobarea sa a fost nevoie de dezbateri aprinse între consilierii puterii și cei ai opoziției. Într-un final s-a ajuns la un consens, proiectul fiind votat în unanimitate. Autoritățile publice focșănene speră ca în acest an, să colecteze la buget nici mai mult nici mai puțin decît 856 miliarde lei, cu 30 la sută mai mult decît în 2005. Cele 856 miliarde lei vor fi folosite, în diferite procente, pentru susținerea activităților specifice administrației publice locale, manifestări culturale, salarii, sănătate, asistență socială și servicii publice. Ce va rămîne, adică aproximativ 11 miliarde lei, va fi folosit pentru investiții. În domeniul investițiilor prioritare intră reparația străzilor și a trotuarelor, amenajarea unor locuri de joacă și parcări, modernizarea rețelelor de termoficare, a fațadelor blocurilor, curățenia orașului și întreținerea spațiilor verzi. Socoteala administrației locale este pusă, însă, în pericol, de faptul că nu toată lumea se înghesuie să-și achite taxele și impozitele. La începutul lunii februarie, statisticile arătau că Primăria avea de încasat din anul 2004 nu mai puțin de 27 miliarde lei, de la persoanele fizice, din care 11 miliarde reprezintă amenzi de circulație, iar de la cele juridice aproximativ 20 miliarde lei. La toate acestea, se adună alte miliarde pe care focșănenii nu le-au achitat pe parcursul anului 2005. Primarul Decebal Bacinschi, a declarat că se va face o strategie de lucru și acțiune pentru fiecare trimestru al anului, strategie care va fi dezbătută în Consiliul Local în ședința din ultima lună a trimestrului. „În aceste condiții, stabilim în ședința din ultima lună a fiecărui trimestru ce trebuie făcut în trimestrul următor. Vom stabili astfel o strategie de acțiune privind investițiile. În cursul anului vom mai face și rectificări ale bugetului în funcție de ceea ce vom stabili în aceste strategii. Nu puteam face o defalcare a bugetului pe fiecare zonă a municipiului pentru că nu este posibil. Pentru întocmirea proiectului am avut în vedere veniturile, cheltuielile obligatorii, adică salarii, asistență socială, învățămînt, propunerile unităților subordonate în funcție de necesități, dar și sugestiile cetățenilor”, a spus primarul Decebal Bacinschi.