Ediția: Luni 3 iunie 2024. Nr. 6640
Ediția: Luni 3 iunie 2024. Nr. 6640

„Monitorul de Vrancea“ lider de piaţă absolut


„Monitorul de Vrancea” este cel mai citit ziar din județul nostru, potrivit studiilor de piață comandate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT). „Monitorul de Vrancea” este citit în medie, în fiecare zi de aproximativ 36.000 de persoane, cu aproape 15.000 mai multe față următorul concurent, „Ziarul de Vrancea”. „Ziarul de Vrancea” este citit în medie, zilnic de aproximativ 21.000 persoane. Cercetarea a fost realizată de Departamentul pentru Studii de Audiență (DSA), din cadrul BRAT și a fost publicată în Studiul Național de Audiență (SNA). Potrivit SNA, „Monitorul de Vrancea” este cel mai eficient suport media pentru agențiile de publicitate de pe piața vrîncenaă. Costul pentru transmiterea unui mesaj publicitar în „Monitorul de Vrancea” este cu 254% mai mic decît în „Ziarul de Vrancea”. Analiza datelor ultimului Studiu Național de Audiență, realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor a stabilit că „Monitorul de Vrancea” este lider incontestabil pe piața presei scrise din Vrancea. Studiul stabilește că, în medie, zilnic, „Monitorul de Vrancea” este citit de aproximativ 36.000 de persoane. În același timp, următorul clasat, „Ziarul de Vrancea” are, în medie, aproximativ 21.000 de cititori, cu 15.000 mai puțin. Studiul a fost realizat la nivelul județului Vrancea, pe parcursul unui an, în perioada mai 2004 – aprilie 2005, în principal în mediul urban, pe un public țintă format din persoane cu vîrste cuprinse între 14 ani și 64 de ani. Așa cum o dovedesc și datele oficiale, vrîncenii au mult mai multă încredere și preferă să citească informațiile publicate de „Monitorul de Vrancea”, comparativ cu ceilalți concurenți, în speță „Ziarul de Vrancea”. Drept urmare, cotidianul nostru este cel mai eficient suport media pentru transmiterea mesajului celor care doresc să-și facă publicitate către cititorii din județul nostru. În cifrelor stabilite de SNA, orice agenție de publicitate, firmă sau instituție publică poate calcula, costul real pe care trebuie să-l plătească astfel încît mesajul său să ajungă la 1000 de cititori (CPM). Formula de calcul este pusă la dispoziție de BRAT, la adresa www.brat.ro. În mod standard, CPM se calculează cu formula: CPM = cost reclamă x 1000 / tiraj difuzat. Astfel, orice cumpărător de publicitate poate calcula cam cît îl costă difuzarea unei reclame în raport cu numărul de persoane care o vizualizează. Potrivit formulelor de calcul BRAT, costul pentru transmiterea mesajului publicitar către 1.000 de cititori ai „Monitorului de Vrancea” este de 6,1 euro, în comparație cu „Ziarul de Vrancea”, pentru care este de 21,6 euro, calculat la un sfert de pagină color. Așa cum se vede, calculat la 1.000 de cititori, o agenție de publictate sau firmă, trebuie să plătească cu 254% mai mult pentru a-și face reclamă în „Ziarul de Vrancea”. În cazul unei apariții de un sfert de pagină alb-negru, costul pentru transmiterea mesajului către 1.000 de cititori ai „Monitorului de Vrancea” este de 4,2 euro, în comparație cu „Ziarul de Vrancea”, pentru care este de 10,8 euro, respecitv cu 154% mai mult. La aceste calcule, mai adăugăm faptul că un mesaj publicitar în „Monitorul de Vrancea” este văzut de mult mai mulți cititori (cu 15.000) decît în „Ziarul de Vrancea”. Studiul Național de Audiență cercetare luată în seamă de agențiile de publicitate Studiul Național de Audiență este realizat de Departamentul pentru Studii de Audiență din cadrul Biroului Român de Audiență a Tirajelor (BRAT). Biroul funcționează în România din 1997 și este singura „organizație non-profit care are obiectivul de a oferi industriei de publicitate informații corecte asupra cifrelor de difuzare”. BRAT este autorizat să realizeze audite de tiraj publicațiilor membre, oferind în schimb un certificat care atestă acest lucru. În cadrul BRAT funcționează și Departamentul pentru Studii de Audiență care, periodic realizează studii naționale de audiență, singurele cu statut de standard care sînt luate în considerare de industria publicității. SNA este singurul studiu sindicalizat care oferă pentru fiecare titlu auditat, numărul de cititori în medie pe ediție. Cu alte cuvinte, SNA ne spune cîte persoane citesc, în medie, un anumit ziar (revistă), la fiecare apariție. SNA furnizează informații de bază credibile, despre cititorii de presă din România, compatibile cu cele europene. Studiul este pus la dispoziția industriei de publicitate, care stabiliește strategiilor de piață și care este cea mai bună alternativă pentru ca mesajul publicitar să atingă ajungă la un număr cît mai mare de clienți (cititori). Cu scopul de a răspunde nevoilor planificării de media și marketingului editorilor, Studiul Național de Audiență utilizează metoda citirii recente, punctul de referință în cercetarea presei scrise. Studiul oferă informații despre cele mai importante publicații de pe piața românească, printre care, „Academia Cațavencu”, „Adevărul”, „Evenimentul Zilei”, „Libertatea”, „Jurnalul Național”. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de populație extras la întîmplare din baza de date a Direcției Generale de Evidență Informatizată a Persoanei. Cei intrervievați au fost contactați la domiciliu unde au răspuns la un chestionar tipărit. CASETA Foto: 5ciorici206 Plătind publicitatea de stat cu 254% mai mult Finanțele lui Ciorici aruncă banii publici pe geam Studiul Național de Audiență recomandă „Monitorul de Vrancea” drept cel mai eficient suport media pentru transmiterea nesajului publicitar către cititorii (potențialii clienți) din județul Vrancea. Atît din punct de vedere al numărului mediu de cititori pe ediție, 36.000, comparativ cu cei aproximativ 21.000 ai „Ziarului de Vrancea”, cît și din perspectiva costurilor percepute pentru transmiterea mesajului către 1000 de cititori. Un sfert de pagină color în cotidianul nostru costă cu 254% mai puțin decît în „Ziarul de Vrancea”. De asemenea, un sfert de pagină alb-negru în Monitorul costă cu 154% mai puțin decît în principalul concurent de pe piață. Cu toate acestea, la ultima licitație pentru servicii de publicitate în presa scrisă, Direcția Generală a Finanțelor Publice, a preferat să scoată, în mod ilegal, cîștigător „Ziarul de Vrancea”. Eugen Ciorici șeful acestei instituții a preferat să arunce banii publici pe fereastră plătind prețuri cu 254%, respectiv 154% mai mari. Aceasta în condițiile în care Alianța PNL-PD, care l-a numit, spune peste tot că banul statului trebuie cheltuit cu cît mai mare chibzuință. Mai mult, la licitația organizată de DGFP, Corneliu Condurache, patronul „Ziarului de Vrancea” nu a participat cu firma care-i editează jurnalul, ci cu o alta, încălcînd legea. Conform informațiilor de pe site-ul BRAT, editorul ziarului de Vrancea este SC Nord-Est Focșani, în timp ce la licitația organizată de DGFP a participat firma Nord-Est Media SRL. Conform legii achizițiilor publice Nord-Est SRL nu avea voie să participe la licitația organizată de DGFP deoarece datora statului aproape 7 miliarde de lei. Corneliu Condurache a profitat de confuzia creată de asemănarea numelor celor două societăți, păcălind astfel autoritățile statului. Cu toate că ilegalitățile comise sînt clare ca lumina zilei, instituțiile abilitate ale statului evită să-și spună cuvîntul și să demareze o anchetă. Este știut că patronul „Ziarului de Vrancea”, se află în relații foarte bune cu reprezentanții Alianței PNL-PD al căror purtător de cuvînt s-a erijat. În schimbul serviciilor și peniței pe care și-a pus-o în slujba lor, reprezentanții PNL-PD îi oferă lui Corneliu Condurache protecție în fața legilor, blocînd orice anchetă împotriva acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?