Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608
Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

Salonul cailor putere


Salonului Internațional Auto București 2003 (SIAB) mai poate fi vizitat pină pe 5 octombrie a.c., organizatorii alegind ca locație hangarele de la Aero-Băneasa. Pentru focșănenii care sint deja obișnuiți să vadă pe străzile orașului nostru mașini lansate in Europa cu citeva zile in urmă, probabil că Salonul nu ar reprezenta o surpriză in ceea ce privește autoturismele, singurele standuri care probabil le-ar fi atrsa atenția fiind cele ale Porsche, Lamborghini, Audi, Bentley și Maserrati. Cu certitudine insă standurile destinate motocicletelor șochează pe orice vizitator. La SIAB 2003 au răspuns prezent cei mai mari producători de motociclete din lume: Harley Davidson, Suzuki, Toyota, Yamaha și Honda dar și cei mai importanți producători de accesorii pentru motociclete. SIAB nu este insă numai un salon al producătorilor de mașini și motociclete ci și unul al producătorilor de anvelope sau uleiuri. Un stand special a fost organizat și pentru producătorii de casetofane și boxe audio, Pionner și Calrion concurind in ceea ce privește acuratețea sunetului și puterea boxelor. Spiritul Harley… i-a incitat pe vizitatorii de la SAIB * după 100 de ani de experiență, Harley Davidson se menține la aceleași performanțe * prețurile de pină la 15.000 Euro face ca in România cererea de Harley să fie insă redusă * HD Classic Motorcycle București, distribuitorul Harley Davidson in România are unul dintre cele mai șocante standuri. Celebrele motociclete de care insă vizitatorii nu se pot apropiat sint „ornate” cu mai multe manechine care au pictate, pe sini, diverse modele care imbină perfect cu stilul de viață consacrat al companiei. „Analiza pieței vehiculelor pe două roți, care a totalizat 1.000 de unități anul trecut, a indicat o pondere mare a cilindreelor mici (pină in 50 de centimetri cubi) și a celor mari (intre 500 și 1.500 de centrimetri cubi), in vreme ce piața motocicletelor de capacitate medie este aproape inexistentă”, ne-a declarat Sorin Dicu, purtător de cuvint al companiei. Admițind că obiectivele comerciale sint influențate de prețul relativ ridicat al mărcii de lux și de puterea scăzută de cumpărare, firma estimează că in următoarele 12 luni va realiza vinzări situate intre 15 și 20 de unități. Compania comercializează in România intreaga gamă  Harley Davidson, care se rezumă la patru „familii de motociclete”. Familia Sporster, Dyna Glide, Softail și Buell (model sport n.r.). Clienții mărcii au, de asemenea, posibilitatea să-și personalizeze motocicleta aleasă, compania punind la dispoziția acestora un catalog cu piese și accesorii. Alături de Harley Davidson vizitatorii pot admira motociclete expuse de către Suzuki, Toyota, Yamaha și Honda, la fel de frumoase, cu prețuri care pleacă de la 7.000 Euro. Porsche, Maserrati și Bentely, modele de care nu te poți atinge * producătorii acestor modele au decis ca superbele autoturisme, cu prețuri de peste 100.000 Euro să nu fie atinse de vizitatori * La SIAB au fost lansate mai multe modele de autoturisme. Peugeot 307 Coupe Cabriolet, care va fi comercializat pe piața autohtonă la prețul de circa 22.000 de euro, fără taxe vamale. Modelul se incadrează in clasa mașinilor sport de lux și poate fi transformat dintr-un coupe intr-un cabriolet prin apăsarea unui buton care acționează un sistem electrohidraulic ce pliază pavilionul in 35 de secunde. Realizat pe platforma modelului 307, Peugeot 307 Coupe Cabriolet dispune de o serie de elemente suplimentare de siguranță prin barele care au fost integrate in caroserie in zona picioarelor și in uși, cit și prin tuburile groase integrate in cadrul geamurilor, avind rol de protecție in cazul răsturnării autoturismului. motorizare de 2 litri pe benzină, care dezvoltă 138, respectiv 180 CP, și de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Åži Subaru și-a prezentat noul model Legacy, care marchează ce-a de-a patra generație din această serie de modele lansată in 1989. Caracteristicile noului model sint greutatea mai redusă și rigiditatea crescută a caroseriei comparativ cu modelele anterioare, obținute datorită utilizării pe o scară mai largă a pieselor din aluminiu cum este cazul capotei motorului, haionului, bării de protecție și bării de sprijin a direcției. Modelul Legacy dispune de trei variante de motorizare pe benzină de doi litri și 138 CP, de 2,5 litri și 165 CP și de trei litri, care dezvoltă 245 CP și are tracțiune integrală permanentă. Prețul modelului este de 20.254 euro, fără taxe vamale. Dacia diesel prezentată la SIAB Automotive Trading Services (ATS), importator general al mărcii Citroen in România, a lansat modelul C3 Pluriel, care dispune de două variante de motorizare, ambele pe benzină, de 1,4 litri (75 de CP) și 1,6 litri (110 CP). Construit pe platforma modelului C3, modelul se evidențiază prin faptul că se poate transforma din berlină in cabriolet, prin retragerea pavilionului și detașarea montanților. Dotarea standard cuprinde o serie de accesorii care măresc siguranța pasagerilor, printre care ABS, sistemele de distribuție electronică a forței de frinare (EBD), sistemul de control al tracțiunii (ESP), asistență de urgență in cazul frinării și aprinderea automată a sistemelor optice de semnalizare a riscului. in plus, caroseria a fost intărită pentru imbunătățirea comportamentului in timpul impactului. Nici automobile Dacia nu s-a lăsat mai prejos și au lansat versiunea diesel a modelului Solenza, echipată cu motor de proveniență Renault, la un preț de bază de 6.100 de euro. Motorul pentru Solenza este cel utilizat și pe game pick-up, are o capacitate cilindrică de 1,9 litri și asigură o putere maximă 63 CP. Fișa tehnică a automobilului indică un consum de motorină de 7,2 litri pentru 100 km in ciclu urban, 4,7 litri in ciclu extraurban, și o medie de 5,6 litri pentru 100 de km. in cazul cutiei de viteze, constructorul a ales varianta care echipează noile modele Renault, Megane 2 și Laguna 2. Z4, de la BMW, un autoturism de vis Maserati, Porsche și Bentley cit și alte mărci la fel de prestigioase: BMW, Audi, Toyota sau Volovo nu au venit cu noutăți la SIAB insă modelele prezentate aici i-au făcut pe vizitatori să nu se dezlipească, pur și simplu, de standuri. Maserati a avut o prezentare deosebită, unul dintre modele avind scoasă capota pentru a se vedea puterea motorului. La Porsche lumea admira finețea și imbinările perfecte ale modelelor in timp ce la Benteley abia dacă se putea obseva modelul expus. Nici una din aceste mașini nu putea fi atinsă insă de public, ele avind prețuri de peste 100.000 Euro. Standul BMW a fost, de asemenea, extrem de vizitat, aici putind fi admirate noile modele ale seriei 5 și un superb Z4, pe lingă deja „banalul” X5. Toyota și Volvo au prezentat și autoturisme off-road marele absent al SIAB fiind Mercedes. Dacia, cea mai vindută mașină din România * statisticile arată că deși se vinde cel mai bine, Dacia are din ce in ce mai puțini cumpărători * Aro a vindut in primele 6 luni ale acestui an doar 344 de unități * Specialiștii de la SIAB au realizat o statistică a vinzărilor pe primele șase luni ale acestui an, constatind că in România s-au vindut, in această perioad, 28.971 de autoturisme. in topul vinzărilor, așa cum era de așteptat, stă Dacia cu 18.781 de unități vindute, urmată de coreenii de la Daewoo cu 9.846 de unități, in timp ce Aro a vindut doar 344 de modele. Practic, specialiștii susțin că pină in prezent s-a constat o creștere stabilă de 15,7% a vinzărilor auto față de aceișai perioadă a anului trecut. „Piața autovehiculelor noi se va apropia, in acest an, de nivelul record din 1998 (143000 unități vindute), cu perspective excelente de a se depăși acest record in 2004”, mai spun specialiștii. Se pare insă că perioada de glorie a autovehiculelor autohtone, care s-a inregista in 1998, cind s-au vindut pe piața internă 124.000 Dacii nu se va mai inregistra vreodată. in prima jumătate a anului 2003 vinzarile de autovehicule naționale au crescut cu 13% față de aceeași perioadă din anul precedent, dar cifrele maschează faptul că potențialul pieții a fost de fapt mult mai mare. in aceiași perioadă, vinzările de autovehicule noi din import au avut o creștere constantă și neintreruptă. Totuși, o dată cu creșterea volumelor și cu maturizarea pieții, ritmurile de creștere au săazut progresiv. Ritmul de crestere al importurilor a fost de 53% in 2001, 43% in 2002 și 18% in primul semestru din 2003.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?