Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

Gică Contra, Săpunaru şi gata..ăsta e tot PNL-ul


După ce, in perioada cit au fost la putere, nu au intrat in atenția cetățenilor decit datorită scandalurilor din interiorul coaliției din care au făcut parte liberalii, aceeași coaliție cu cei 15.000 de specialiști care in 1996 a ciștigat alegerile cu promisiuni care s-au dovedit a fi deșarte și care nu a făcut nimic pentru creșterea nivelului de trai in 4 ani de zile, continuă in același stil și fac pe Gică Contra la fiecare inițiativă a actualei guvernări. in pericol de a dispărea din viața politică, la fel ca și alți colegi de-ai lor din defuncta CDR, liderii locali ai PNL recurg la tot felul de tertipuri pentru a rămine in atenția opiniei publice. Rămași fără subiecte pentru conferințele de presă din ce in ce mai plicticoase, ei se agață cu unghiile de orice situație pentru a-și asigura un colțișor in pagina ziarelor. Ultima găselniță la care au apelat așa-zișii opozanți din Consiliul Județean a fost aceea de a contesta in instanță un număr de patru hotăriri adoptate in plenul Consiliului Județean. in ceea ce urmează vom demonstra cum această acțiune este lipsită de temei și nu face decit să le producă hohote de ris judecătorilor și juriștilor. intr-o intimpinare pe care au inaintat-o instanței de contencios administrativ de la Tribunalul Vrancea, cei șase consilieri județeni ai PNL Vrancea, Corneliu Momanu, Maricel Soare, Ilie Neacșu, Manole Merchea, Cătălin Buscă și Emilian Diaconu, care este vicepreședinte la Consiliul Județean și care, așa cum au recunoscut și colegii săi de partid, nu face nimic pentru salariul de 25 milioane lei/lună, pe care il ridică de la caseria instituției, cer anularea mai multor hotăriri adoptate de Consiliul Județean in ședința din 16 decembrie anul trecut. Acțiunea deschisă de cei șase este, ceea ce se cheamă „o lovitură de imagine”, deoarece așa cum vom vedea, este sortită eșecului, din start. in primul rind, așa zișii apărători ai legii nu au respectat procedura prealabilă prevăzută de Legea nr. 29/1990, a contenciosului administrativ. Potrivit articolului nr 5 din această lege, liberalii trebuiau să se adreseze cu o contestație instituției care a emis actul cu pricina, in speță Consiliului Județean. Or, pină acum nu a fost inregistrat nici un astfel de document la registratura Consiliului Județean. in această situație, contestația este lipsită de temei și are toate șansele să fie respinsă de instanță. Trecind peste acest amănunt este interesant de urmărit ce anume contestă liberalii și care sint motivele invocate de ei. Astfel, una dintre hotăririle atacate in contencios se referă la adoptarea, de către Consiliul Județean a bugetului propriu, al județului Vrancea și al instituțiilor de sub autoritatea sa, pentru anul 2003. Proiectul de buget poate suferi modificări chiar și pe parcursul ședinței Cei șase susțin că nu au fost respectate dispozițiile legale din Legea Finanțelor Publice Locale „care prevăd obligația publicării in presa locală a Proiectului de buget cu 15 zile inainte de adoptare, pentru a da posiblitatea contestării lui de către cetățenii județului”. De asemeni se contestă faptul că proiectul de hotărire ar fi fost afișat la sediul Consiliului Județean deși nu era in forma sa finală. Ceea ce nu știu contestatarii sau „uită”, este că, potrivit articolului de lege in care se prevede obligativitatea publicării, se arată că proiectul bugetului local se publică in presa locală, se afișează la sediul, după care, „in termen de 15 zile este supus aprobării”. Deci, cu alte cuvinte, legea nu cere ca hotărirea să fie aprobată după 15 zile, ci in acest termen. in ceea ce privește afișarea proiectului de hotărire, acest lucru este normal, atit timp cit proiectul de buget poate suferi modificări, bazate, tocmai pe propunerile cetățenilor sau ale celor care nu sint de acord cu anumite puncte. Proiectul de buget poate suferi modificări chiar și pe parcursul ședinței in care se supune adoptării, forma sa finală fiind aceea in care apare după adoptarea sa de către consilieri. O altă hotărire contestată, care are legătură cu prima este cea de rectificare a bugetului propriu al Consiliului Județean. Contestatarii spun că, la fel ca și in cazul proiectului de buget, la rectificare nu au fost respectate procedurile de citare in presă și de afișare. Aceasta in condițiile in care legea nu prevede nimic de acest fel pentru rectificarea bugetară. Practic rectificarea presupune redistribuirea unor sume de la un capitol bugetar aflat in excedent, către alt capitol unde este mai mare nevoie de bani. Aceste mișcări au loc in interiorul aceluiași buget, adoptat inițial, iar pentru acest lucru nu este nevoie decit de aprobarea consilierilor. Liberalii pun la indoială cuvintul șefului DGFP Așa zișii reprezentanți ai opoziției au contestat hotărirea prin care a fost repartizată suma de 95,9 milioane lei, mai multor comune din județ, din sumele defalcate din impozitul pe venit, pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2002. Repartizarea acestor sume a fost făcută de Consiliul Județean cu asistența de specialitate din partea funcționarilor din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice și prin consultarea primarilor comunelor din județ. in plenul ședinței in care a fost adoptată această hotărire, directorul general al DGFP, Constantin Grigorică a luat cuvintul și i-a asigurat pe consilieri că repartizarea banilor a fost făcută in conformitate cu prevederile legii, ținindu-se cont de toate aspectele legale. Prin contestarea acestei hotăriri, liberalii nu fac decit să pună la indoială buna credință a șefului DGFP, Constantin Grigorică. Aceasta in condițiile in care Grigorică, fost coleg de partid cu Momanu & Co. a părăsit viața politică in favoarea meseriei, așa cum cerea de altfel statutul funcționarului public. Contestația celor șase poate fi interpretată drept un gest de răzbunare. PNL vrea să-și impună voința cu forța in final, cea din urmă hotărire contestată de cei șase este cea care se referă la numirea reprezentanților Consiliului Județean in Comisia pentru vinzarea spațiilor comerciale proprietate privată a statului aflate in administrarea CJ precum și a celor aflate in patrimoniul regiilor autonome de interes local. in intimpinarea pe care au inaintat-o Tribunalului, cei șase consilieri liberali contestă faptul că cei trei membri ai comisiei au fost desemnați prin vot deschis. Legea prevede că alegerea reprezentanților CJ in această comisie se poate face prin vot deschis. Faptul că cei trei au fost votați in bloc nu implică neapărat săvirșirea unei ilegalități. in ședința respectivă consilierii județeni au aprobat fiecare nume propus pentru a face parte din comisie prin vot direct. Minoritatea se supune majorității Deci era normal ca după ce au fost de acord cu propunerile, consilierii să voteze direct lista celor trei reprezentanți. Acțiunea in instanță declanșată de consilierii județeni liberali impotriva unor hotăriri adoptate de o majoritate arată cum ințeleg aceștia să practice jocul democratic. Conform regulilor democrației, valabile in orice țară din lume, minoritatea se supune majorității. Acest lucru nu este valabil și in Vrancea unde, autonumita opoziție democratică nu face decit să conteste și să incerce să-și impună punctul de vedere cu forța. Desigur fiecare cetățean are dreptul de a contesta o anumită decizie a unei instituții, in cazul in car consideră că ii sint lezate drepturile. in această situație, contestația pe marginea căreia bat monedă liderii PNL, nu este decit un act politic prin care inițiatorii nu urmăresc decit să iși mai curețe imaginea. Aceasta in condițiile in care in mandatul trecut, pe cind s-au aflat la putere, liberalii de Vrancea nu au făcut nimic pentru imbunătățirea vieții concetățenilor lor iar acum, invidioși ca alții fac treabă joacă lamentabilul rol de Gică Contra. Spor la treaba domnilor…Nini Săpunaru unde spuneați că este?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?