Ediția: Duminică 10 noiembrie 2024 Nr. 6754
Ediția: Duminică 10 noiembrie 2024 Nr. 6754

Recomandări CNAB pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian în lunile iulie şi august

Pasagerii trebuie să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, menţinând contactul cu operatorul aerian pentru a putea primi informaţii în cazul oricăror modificări, informează miercuri reprezentaţii CN Aeroporturi Bucureşti (CNAB). Aceştia au transmis o serie de recomandări în contextul creşterii traficului aerian, lunile iulie şi august fiind tradiţional luni în care acesta atinge valorile maxime anuale.

CNAB recomandă pasagerilor să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului şi să să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală. În lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee, iar la destinaţie, se evită aşteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă.

De asemenea, pasagerii trebuie să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani, deoarece companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasagerului sau în bagajul de mână, spun reprezentanţii CNAB.

Alte recomandări CNAB pentru pasageri: să se informeze asupra drepturilor pasagerilor, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate, regulamentul (CE) nr. 261/2004 al parlamentului european şi al consiliului prezentând clar toate condiţiile; să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/ anulări ale zborurilor, asistenţa necesară. Biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.

Nu în ultimul rând, CNAB recomandă să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator pe aeroporturile din România. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?