Avem în fața noastră ultima generație BMW M3 echipată cu motor aspirat natural. Iată că se mai scrie o pagină de istorie: generația actuală BMW M3 este ultima generație M care va fi pusă în mișcare de un motor aspirat natural. Următorul M3 va avea forța indusă în componența de bază, acesta fiind viitorul: supraalimentarea turbo. Cu spectrul noilor reguli și reglementări care vor deveni legale și obligatorii, privind normele de poluare, fiecare producător auto are în cap un singur lucru: să-și îmbunătățească eficienta vehiculelor produse, ceea ce duce la o singură concluzie – motoarele se vor micșora, din punct de vedere al capacității cilindrice. Pentru BMW aceste reguli înseamnă, obligatoriu, supraalimentare turbo și sistemul start/stop, două tehnologii care vor îmbunătăți perfomanțele referitoare la consum ale noii generații M5 cu până la 25%. Conform unor date mai mult sau mai puțin oficiale, versiunea E90/E92 M3, V8 este echipată cu ultima motorizare aspirată natural care va ajunge vreodată pe un Seria M. Åi în tot acest timp, fiecare producător auto a depus eforturi considerabile pentru a elimina turbo lag-ul. Chiar dacă grohăitul liniar și de joasă tonalitate al unui motor turbo nu se poate compara cu trilurile înalte ale unui motor aspirat natural, viitorul bate la ușă, iar acesta spune că a sosit timpul motoarelor acționate de forța indusă.