Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat ieri că a fost desemnat constructorul pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (A7), iar în 10 zile, pot fi demarate procedurile de semnare a contractelor, dacă rezultatul licitației nu va fi contestat. Câștigătorul desemnat pentru tronsoanele 2 și 3 (66,9 km) ale Autostrăzii Buzău-Focșani este același constructor român, respectiv Asocierea de firme românești – SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Intertranscom Impex SRL, care a semnat contractele pentru tronsoanele 1 și 4 ale aceleiași autostrăzi, în urmă cu două săptămâni.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA). Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA). Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025), iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. „Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22. Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcție a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna. Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova“, arată ministrul Sorin Grindeanu într-o postare publicată pe pagina sa de facebook.
Totodată, CNAIR a precizat luni, printr-un comunicat de presă, că „Autostrada Buzău – Focșani face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3) și reprezintă o prioritate absolută la nivel național, conform analizei din Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamț sau nordul Moldovei.
Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”.
Vă reamintim că în urmă cu aproape 2 săptămâni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a semnat, la sediul Instituției Prefectului Vrancea, contractele de finanțare din fonduri nerambursabile (PNRR) pentru loturile 1 și 4 din Autostrada Buzău – Focşani. Tot atunci, reprezentantul CNAIR, directorul Cristian Pistol și Cornel Bunghiuz, administratorul asocierii de firme românești (SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) care va executa lucrările, au semnat contractele de execuție pentru loturile respective. Evenimentul a avut loc în prezența președintelui Camerei Deputaților și al PSD, Marcel Ciolacu, a parlamentarilor de Vrancea, a prefectului Nicușor Halici, președintelui Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, primarului municipiului Focșani, Cristi Misăilă. „Am încredere că firmele care au câștigat, nu numai că se vor înscrie în termen, dar poate vor devansa așa cum au făcut și la alte lucrări realizate. Urmează un calendar foarte bine pus la punct care prevede ca până la sfârșitul anului, CNAIR să aibă desemnați câștigătorii licitațiilor pe toate loturile, de la Ploiești la Pașcani. Ne ținem de acest calendar, iar ținta rămâne ca pe parcursul 2022 să avem desemnați câștigătorii. Adică, cu un an mai devreme decât ce am prevăzut inițial pentru această etapă”, a precizat ministrul social-democrat Sorin Grindeanu.
Și președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu a declarat atunci că este bucuros că lucrările au fost câștigate de un constructor român, unul foarte serios. „Mă bucur că aceste contracte au fost semnate cu cea mai prestigioasă companie din domeniu, din România. Mă bucur că avem un ministru bun, care a reușit ca în doi ani să demarăm lucrările la Autostrada Moldovei, iar în următorii doi ani să avem autostrada Moldovei realizată”, a afirmat Marcel Ciolacu, subliniind că sunt peste 30 de ani de când se discută despre realizarea unei autostrăzi în zona Moldovei.