Ediția: Sâmbătă 14 Iunie 2025 Nr. 6898

Ultima mobilitate virtuală cu elevii în proiectul Erasmus+ la Școala Sihlea

În intervalul 15-21 martie, s-a desfășurat a treia mobilitate virtuală cu elevii, în cadrul proiectului Erasmus+, WEllbeing to Reduce Early School Leaving, implementat de Școala Gimnazială ”Principele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica” Sihlea în perioada septembrie 2019-august 2022. Conform datelor transmise de Lăcrămioara Vespan, directorul unității de învățământ, la activitățile internaționale virtuale au participat, de la unitatea școlară coordonatoare, 30 de elevi (Școala Sihlea, Școala Bogza și Școala Voetin) și 4 cadre didactice. De la unitățile școlare partenere au participat: 15 elevi și 2 cadre didactice de la Școala High School Of Agioi Theodoroi din Grecia, respectiv 30 de elevi și 3 cadre didactice de la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary School, Istanbul.

Primăria Sihlea a sprijinit inițiativa școlii prin asigurarea spațiului și a logisticii necesare organizării activităților virtuale, iar primarul Radu Modreanu a fost alături de copii în prima zi de derulare a activităților, apreciind colaborarea în cadrul parteneriatului internațional și importanța derulării proiectelor Erasmus pentru dezvoltarea comunităților din mediul rural. Prin activitățile organizate și desfășurate s-a vizat stimularea participării școlare a elevilor, prevenirea și combaterea absenteismului și a abandonului școlar, menținerea și dezvoltarea stării de bine a elevilor/cadrelor didactice, diminuarea stresului, eliberarea emoțiilor negative. Activitățile au fost propuse și dezvoltate în acord cu dezideratul și prioritatea Uniunii Europene – promovarea și menținerea stării de bine a actorilor educaționali în sistemele educaționale de învățământ.

Principalele obiective ale parteneriatului școlar au fost: diminuarea cu 2% a ratei de absenteism/riscului de abandon școlar în rândul elevilor din cele 3 școli, în perioada 2019 – 2022, realizarea schimbului de bune practici în utilizarea tehnicilor de diminuarea a stresului și de eliminare a emoțiilor negative, prin implicarea actorilor educaționali în activități curriculare și extracurriculare, realizate în cei 3 ani de desfășurare a proiectului. De asemenea, s-a avut în vedere și abilitarea cadrelor didactice și a elevilor pentru utilizarea cu succes a metodelor de promovarea a stării de bine și de eliberare a stresului; multiplicarea acestor abilități în rândul tuturor elevilor și a cadrelor didactice din cele 3 școli implicate în parteneriat, precum și creșterea cooperării și colaborării între școlile partenere de la nivelul UE pentru prevenirea și combaterea absenteismului și abandonului școlar, pentru menținerea și promovarea stării de bine a tuturor participanților la procesul educațional. „În proiect au fost desfășurate 3 mobilități virtuale internaționale (activitățile au fost organizate în spațiul online din cauza contextului pandemic actual) ce au vizat schimbul de bune practici educaționale între cele 3 școli partenere. Au fost desfășurate și o serie de activități educaționale complementare, pe platforma e-Twinning, ce au avut ca scop multiplicarea practicilor educaționale pentru diminuarea stresului și pentru menținerea stării de bine a actorilor școlari, precum și facilitarea cooperării internaționale în domeniul școlar”, a transmis Lăcrămioara Vespan, directorul școlii Sihlea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?