Primăria Adjud a înființat o societate de construcții la care acționar unic va fi municipalitatea. Societatea se va numi UAT Construct SRL Adjud, iar decizia de înființare a societății a fost luată joi în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Adjud în cadrul căreia a fost aprobat un proiect de hotărâre în acest sens. Cel mai probabil, societatea mai sus amintită se va ocupa de realizarea unor proiecte de investiții, lucrări edilitare, reparații, etc. Conform organigramei aflată la proiectul de hotărâre, noua societate va avea 50 de angajați din care 6 personal TESA și 44 funcții de execuție. „La nivelul Municipiului Adjud, lucrările de construcții edilitare sunt prestate prin intermediul unui serviciu public de interes local organizat în structura aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Adjud. Considerăm că acest serviciu public de interes local poate fi externalizat către un prestator de servicii cu respectarea principiilor specifice aplicabile serviciilor publice. (….) În considerarea diversității și complexității problemelor strict legate de administrarea Municipiului Adjud, constatate la preluarea mandatului, pentru soluționarea cu celeritate, în folosul cetățenilor și în condițiile de legalitate a acestora, se desprinde necesitatea ca probleme de natura construcțiilor civile, implementarea proiectelor edilitare și alte categorii de activități, care nu țin strict de actul administrației, să fie gestionate de către o firmă specializată la care unic asociat să fie Municipiul Adjud“, se arată în referatul care însoțește proiectul de hotărâre.
Consilierii PSD din Consiliul Local Adjud au votat împotriva acestui proiect de hotărâre motivând că înființarea societății „nu este nici oportună și nici benefică pentru cetățeni“. „Am votat împotriva acestui proiect de hotărâre deoarece la nivelul UAT Adjud mai există două societății care ar fi putut să preia acest serviciu fără a mai înființa încă o societate. Este vorba de societățile Apoterm SA și Utilități Publice Municipale Adjud“, a declarat consilierul social democrat George Nica.
Inițial, propunerea de director general al nou înființatei societăți era fostul director al societății Vrancart SA Adjud, Mihai Botez. Însă, ieri, în timpul ședinței s-a renunțat la această variantă și a fost propus Florin Chiriac.
Plenul Consiliului Local Adjud a aprobat ieri mai multe proiecte de de hotărâre din care amintim: utilizarea excedentului anilor precedenți al bugetului local pentru finanțarea cheltuielilor secțiunii de dezvoltare și pentru acoperirea temporară a golului de casă; aprobarea decontării cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat; aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ”Reparații interioare pentru clădire Biblioteca Municipală „Elena Lahovary“, Municipiul Adjud, județul Vrancea”; aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Adjud; instituirea taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare a Municipiului Adjud care nu au încheiat contract de prestarea a serviciului cu societatea ”Utilități Publice Municipale Adjud”.