Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea a adoptat sâmbătă o hotărâre prin care sunt stabilite „măsuri de organizare a activităţii în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2”. Conform hotărârii nr. 17 din 06.02.2021, „având în vedere rata de incidență cumulată a cazurilor de COVID-19 la nivelul fiecărei localități din județul Vrancea, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, precum şi Macheta cu scenariile avizate de către Direcția de Sănatate Publică Vrancea, se aprobă scenariile de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ, începând cu data de 08.02.2021”.
În aceste scenarii, care pot fi văzute și pe www.monitoruldevrancea.ro, sunt incluse 453 de unități de învățământ din toate localitățile vrâncene. 35 de unități de învățământ din opt comune vor intra în scenariul galben. Este vorba despre localitățile Boghești, Bordești, Câmpuri, Nănești, Negrilești, Țifești, Vârteșcoiu și Vizantea Livezi.
Hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea mai arată că
unitățile de învățământ trebuie să respecte „măsurile de organizare a activităţii în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, aprobate prin ordin comun al ministrului educației şi ministrului sănătăţii. Scenariul de funcționare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar se actualizează în funcţie de evoluţia epidemiologică, la nivelul fiecărei localități din județul Vrancea”.
Inspectoratul Şcolar Județean a publicat un mesaj pe pagina de Facebook în care arată că „în județul Vrancea, un număr 49288 de elevi încep școala. Dintre aceștia, 47349 sunt cu prezență fizică, iar 527 în on-line”.
Scenariile privind activitatea instituțiilor de învățământ sunt următoarele:
?VERDE: Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori – Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie sanitară
?GALBEN: Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori
Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie sanitară.
Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu
?ROȘU: Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori
Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar
Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studii.
Măsurile de organizare a activității, postate într-un mesaj pe pagina de Facebook a Guvernului, sunt următoarele:
⚫Elevii şi personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta ?????̆ în permanență, în sălile de clasă, în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unității de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior şi exterior. Masca de protecţie nu este obligatorie în cazul preşcolarilor;
⚫Spălarea/dezinfectarea mâinilor;
⚫Organizarea ??????????? în interiorul şcolii prin demarcare cu benzi vizibile care să asigure „trasee prestabilite” de intrare/ieșire și de deplasare în interiorul unităţii de învăţământ
⚫La intrarea în şcoală şi pe coridoare, precum și la intrarea în fiecare clasă vor fi aşezate dispensere/flacoane cu ?????̧?? ?????????????̆ pentru mâini
⚫Sala de clasă va fi amenajată astfel încât să fie asigurată ???????̧???? ??????̆ de minim 1 metru între elevi, acolo unde este posibil
⚫Este interzis schimbul de ??????? ????????? (telefoane, tablete, instrumente de scris, jucării) și nu vor consuma în comun alimente sau băuturi
⚫ ????????? ???????? înainte de sosirea elevilor, prin deschiderea ferestrelor timp de minimum 30 minute, apoi în timpul pauzelor minimum 10 minute şi la finalul zilei
⚫Se recomandă ???????? experimentelor practice care necesită mişcare şi/sau ????????̧???? strânsă între elevi
⚫ ??????? ??̆????̦????/?̂????̦???????? va fi interzis în afara cazurilor excepţionale, pentru care este necesară aprobarea conducerii unităţii de învăţământ. Părinții/însoțitorii copiilor cu cerințe educaționale speciale și dizabilități au acces în unitatea de învățământ, cu respectarea normelor de protecție sanitară necesare.
⚫Organizarea programului şcolar va avea în vedere posibilitatea începerii cursurilor la intervale orare diferite
⚫Elevii vor fi supravegheaţi pe toată durata pauzelor de către cadre didactice sau alte categorii de personal, pentru menținerea distanţării fizice.
?????? ???????? ????????
⚫Cadrele didactice vor efectua triajul observațional al preșcolarilor/elevilor pe tot parcursul activităților școlare.
⚫În cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau altă simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, aceștia vor fi conduși într-un spațiu izolat și vor fi contactați părinții. În cazul în care există consimțământul părintelui/tutorele legal cu privire la acordul de recoltare a probelor de exsudat nazofaringian în vederea testării elevilor simptomatici, aceștia vor putea fi testați, într-o primă fază, cu teste antigen rapide, în cadrul cabinetelor medicale. Elevul care a împlinit vârsta de 18 ani va semna consimțământul personal.
⚫Toate testele rapide efectuate în cabinetul medical școlar de la nivelul unității de învățământ vor fi raportate către DSP/DSPMB în maxim 24 ore. Dacă părintele/tutorele legal nu își exprimă acordul pentru testare, în cazul existenței unor simptome specifice, ca și în cazul în care nu există cabinet medical în unitatea școlară, acesta va lua legătura cu medicul de familie în vederea stabilirii pașilor următori.
???????? ?? ????? ??????? ?????? ?? ?????????̆ ?̦?:
⚫cadrelor didactice și altor angajați ai unității școlare, simptomatici, a căror simptomatologie de boală debutează în timpul orelor de curs
⚫colegilor cazurilor confirmate atât elevi (colegi de clasă) cât și cadre didactice/personal auxiliar din unitatea de învățământ (inclusiv celor asimptomatici), imediat după confirmarea primului caz.
???? ????? ???????? ????????? ??????:
⚫Personalul didactic din cadrul unităților de învățământ aflat în grupa de risc poate desfășura activități didactice în sistem on-line numai în baza unei adeverințe emise de medicul de medicina muncii sau medicul curant
⚫Preşcolarii/elevii care fac parte dintr-o grupă de risc, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor
⚫Preșcolarii/elevii care locuiesc împreună cu o persoană care face parte dintr-o grupă de risc, după o evaluare medicală a persoanei respective, la recomandarea medicului curant și cu acordul părinților/reprezentantului legal.
⚫Preșcolarii/elevii cu dizabilităţi, care optează pentru participarea la cursuri, în funcție de specificul afecţiunii, vor beneficia de adaptarea măsurilor de prevenţie în mod adecvat dizabilităţii specifice.
??̂?? ?? ????????̆ ????????? ?̂? ?????? ?????:
⚫La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ preșcolar sau clasă de învățământ primar. În această situație se suspendă cursurile grupei sau clasei respective pentru o perioadă de 14 zile.
⚫La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal se efectuează ancheta epidemiologică și testarea contacților acestuia.
⚫La apariţia a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal, se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile.
⚫La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul unității de învățământ.