Primăria Adjud inițiază un program amplu de reabilitare și eficientizare energetică a blocurilor construite în municipiu până în anul 2005. Programul presupune lucrări de izolare termică a pereților exteriori, înlocuirea ferestrelor, a ușilor exterioare, închiderea balcoanelor cu tâmplărie tip termopan, termo-hidroizolarea acoperișurilor sau a terasei (în cazul existenței șarpantei) și lucrări de refacere a finisajelor anvelopei. După reabilitare, costurile de întreținere a locuințelor vor scădea cu cel puțin 30%. „Pentru includerea în etapa I/2021 a programului de reabilitare, facem un apel către președinții asociațiilor de proprietari să întocmească în timp util documentația necesară și să o depună la Registratura Primăriei Municipiului Adjud din str. Stadionului nr. 2 până cel târziu pe data de 15.02.2021“, se arată într-un comunicat al Primăriei Adjud.
Dosarul de solicitare a înscrierii blocului în programul de reabilitare va conține: Solicitarea de înscriere în program; Hotărârea de înscriere în program adoptată în adunarea generală a proprietarilor cu acordul majorității acestora, membri ai asociației de proprietari, însoțită de tabelul nominal din care să rezulte acordul scris al acestora; Un exemplar al contractului de mandat semnat și ștampilat de către asociația de proprietari; Lista proprietarilor din imobil.
Finanțarea lucrărilor de anvelopare se asigură astfel: 60% de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate; 40% de la bugetul local și din fondul de reparații al asociațiilor de proprietari.
La acest proiect, cota de contribuție a asociației de proprietari nu poate fi mai mică de 10% din valoarea executării lucrărilor și va fi achitată în rate, după finalizarea lucrărilor de anvelopare.