Vrancea și Argeș sunt singurele județe în care toate autoritățile locale au organizat audit public intern, arată un raport al Curții de Conturi. Auditul intern este organizat fie ca structură proprie, cum este cazul Consiliului Județean, primăriilor de municipii, orașe, sau în cooperare, cum se întâmplă la Asociația Comunelor din Vrancea. În acest moment, la nivelul județului Vrancea, din cele 68 UAT-uri, au aderat la Acordul de cooperare din cadrul filialei județene a ACoR un număr de 67 comune. La nivelul filialei funcționează Compartimentul de audit public intern, ca o măsură pentru a asigura consolidarea activităţii de audit intern în entităţile publice de dimensiune redusă, unde se exercită funcţia de ordonator principal de credite.
Cei de la Curtea de Conturi arată că auditul public intern este o parte integrantă a sistemului de control intern, are un rol esențial în evaluarea sistemelor din cadrul entităților publice, sfera auditului cuprinde toate activităţile desfăşurate în cadrul entităţilor publice, iar auditarea trebuie realizată cel puțin o dată la 3 ani. „Mai mult, un audit intern de succes recomandă schimbările care sunt necesare pentru a îmbunătăți procesele interne și urmărește punerea în aplicare a recomandărilor, fiind abilitat să ofere și o previziune credibilă prin identificarea tendințelor și prin atragerea atenției asupra provocărilor ce pot să apară, înainte ca acestea să devină critice, sau să recomande valorificarea unor oportunități atunci când ele sunt reale și viabile”, arată raportul Curții de Conturi.