Ediția: Duminică 8 Iunie 2025 Nr. 6894

Proiectul privind TAXELE LOCALE va fi discutat la subcomisia de dialog social din Focșani

Proiectul taxelor și impozitelor locale din Focșani pentru 2019 va fi discutat, luni, la ședința subcomisiei de Dialog Social, care va avea loc la Primărie. După această dezbatere, proiectul de hotărâre va fi supus dezbaterilor din Consiliul Local la ședința ordinară de săptămâna viitoare. Conforn proiectului pe care administrația locală l-a supus dezbaterii publice, schimbări sunt la taxele aplicate pentru activitățile prestate în cimitirele din oraș, care vor fi comasate. Mai există o propunere privind taxele de urgență pentru diverse documente furnizate de Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor.

O altă modificare se referă la taxa specială de salubrizare care trebuie plătită de persoanele care, deși locuiesc în Focșani și beneficiază de acest serviciu, nu au contract încheiat cu societatea CUP Salubritate. Propunerea municipalității în această situație se bazează pe o hotărâre a Consiliului Local din 2016 și care a fost discutată la o întâlnire a primarului Cristi Misăilă cu administratorii asociațiilor de proprietari. Nivelul taxei este 14,71 lei/persoană/lună pentru persoane fizice, respectiv 3,85 lei/mp/lună pentru persoane juridice, și trebuie achitată de persoanele care nu au contract cu societatea CUP Salubritate. În acest sens, deoarece zeci de mii de focșăneni nu au contract cu societatea de curățenie, se recurge la soluția depunerii unei declarații de către focșăneni atunci când vin să își achite impozitele la bugetul local. „Persoanele care achită contravaloarea serviciilor de salubrizare către SC CUP Salubritate au obligația de a depune o copie după contractul încheiat cu furnizorul de servicii, ultima factură sau adeverință de la asociația de proprietari/locatari la registratura Serviciului de Impozite și Taxe Locale în vederea evitării dublei impuneri a taxei speciale de salubrizare. Nerespectarea prevederilor menționate mai sus conduce la emiterea Deciziei de impunere din oficiu pentru stabilirea taxei speciale de salubrizare în condițiile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Focșani 86 /2016”, se arată în proiectul de hotărâre.

De altfel, conform legii 99 din 2014, administrația locală are obligația să țină evidența focșănenilor care au sau nu contracte de prestări servicii cu societatea CUP Salubritate. În acest caz, legea prevede că „autoritățile administrației publice locale au obligația să instituie taxe speciale,.., și să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestației efectuate la utilizatorii fara contract”.

Așa cum a arătat „Monitorul de Vrancea”, o situație specială este la curățenia stradală unde consilierii locali trebuie să decidă cum va fi plătită această activitate, prin subvenție de la bugetul local sau o taxă de salubrizare. S-a ajuns în această situație după ce un audit realizat de Camera de Conturi Vrancea în acest an impune instituirea unei taxe de salubrizare stradală în municipiu. Termenul de realizare a acestei obligații a fost stabilit la 31 decembrie 2018. Stabilirea taxei de salubrizare stradală se bazează pe costurile privind salubrizarea stradală aferente anului 2018, respectiv 6,4 milioane lei. „În urma auditului efectuat, prin Decizia 6 /2018, s-a constatat că la nivelul municipiului, deși au fost întreprinse demersuri legale, acestea nu au fost finalizate și astfel «nu a fost instituită o taxă specială pentru asigurarea finanțării serviciului de salubrizare, conform prevederilor legale». Prin aceeași decizie a fost instituită obligația municipalității pentru «realizarea demersurilor necesare în scopul identificării resurselor prevăzute de lege, pentru acoperirea integrală a cheltuielilor efectuate pentru întreținerea și funcționarea serviciului public de salubrizare», cu termen de realizare 31.12.2018, se arată în raportul atașat proiectului de hotărâre.

Pe de altă parte, aceeași lege, 101 din 2006 arată, la articolul 25, că autoritățile locale pot subvenționa de la bugetul local costurile de operare ale operatorului de salubritate. Finanţarea cheltuielilor de funcţionare, reabilitare şi dezvoltare a serviciului de salubrizare şi a cheltuielilor de investiţii pentru realizarea infrastructurii aferente acestuia se face cu respectarea legislaţiei în vigoare privind finanţele publice locale, în ceea ce priveşte iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a principiilor prevăzute la art. 43 alin. (2) din Legea nr. 51/2006, republicată, precum şi a următoarelor principii: a) recuperarea integrală de către operatori, prin tarife, taxe speciale sau, după caz, subvenţii de la bugetul local, a costurilor de operare şi a investiţiilor pentru înfiinţarea, reabilitarea şi dezvoltarea sistemelor de salubrizare, se arată în legea serviciului de salubrizare a localităţilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?