Ediția: Joi 19 Iunie 2025 Nr. 6902

„Drum de mare viteză Focșani – Bacău”: A fost semnat contractul de servicii pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat ieri, printr-un comunicat de presă, că miercuri a fost semnat Contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău” ,,cu operatorul economic CONSITRANS  S.R.L.”. Potrivit comunicatului de presă, „obiectul contractului de servicii constă în Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru „Drum de mare viteză Focșani – Bacău”, pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare”, se arată în comunicatul de presă al CNAIR.

Valoarea contractului este de 20.123.408,52 lei fără TVA, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Finanțarea acestui contract se face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare -Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1-OS 2.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală și bugetul de stat.

Vă reamintim că la începutul lunii august a.c., Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Elaborarea documentației tehnico-economice pentru Drum expres Buzău-Focșani”. Valoarea totală a acestui contract este de 29.361.900 lei (cu TVA), finanțarea urmând să fie nerambursabilă, alocată tot prin POIM. Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, respectiv între 31.10.2018 și 30.09.2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor. Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: Elaborarea Studiului de Fezabilitate care va cuprinde: Studiul de trafic, Studiul privind alternativele de traseu, Investigații și studii de teren, Activități de proiectare, Evaluarea impactului asupra mediului, Analiza cost-beneficiu și modelul financiar, Identificarea rețelelor și instalațiilor existente, Etapele de construcție și aspectele de sănătate și securitate, Autorizații, avize și acorduri și Estimări de cost. Obiectivul general al  proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Drumul Expres  Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani este prins în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. trebuie să realizeze un drum de mare viteză care să facă legătura dintre Muntenia și Moldova. „În prezent traficul de tranzit și local dintre Buzău-Focșani – Bacău  se desfășoară pe DN 2 care are în profil transversal o bandă pe sens și un acostament consolidat de 1,5 metri care este folosit ca și bandă de circulație. Toate volumele de trafic sunt nevoite să se deplaseze cu viteză redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde DN 2 traversează localitățile ceea ce generează mărirea timpilor de transport, cu pierderi economice importante, poluare fonică și emisii de noxe. Datorită acestui lucru și avându-se în vedere estimările privind accelerarea creșterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteză între Buzău, Focșani și Bacău prin care se urmărește evitarea tranzitării localităților. Astfel, va rezulta creșterea vitezei de deplasare și a fluenței traficului, micșorarea timpilor de transport, cu implicații economice pozitive și îmbunătățirea condițiilor de circulație în zonă, de menționat este faptul că în conformitate cu Master Planul General de Transport se dorește realizarea unui drum de mare viteză pe direcția Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani“, se arată în nota de fundamentare.

Președintele Consiliului Județean Vrancea și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, Marian Oprișan a declarat în numeroase rânduri că este nevoie de investiții în infrastructură pentru a dezvolta zona Moldovei și a atrage investitori. Este nevoie de autostradă și de un aeroport regional. „Guvernele României trebuie să își îndrepte atenția către Moldova. Nu vine nimeni să investească la 600 kilometri de Sevastopol fără aeroport și autostradă. Când va exista infrastructură, autostradă și aeroport, atunci vor sosi investitorii, probabil, mult așteptați de unii și de alții. Până atunci ne descurcăm pe spese proprii“, a declarat președintele Marian Oprișan.

4 COMENTARII

  1. Intrebarea corecta ar fi daca va fi gata vreodata,tinand cont de faptul ca este deabea la studiul de fezabilitate. Oricum…speranta moare ultima

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?