Primăria Focșani vrea să modifice Regulamentul aprobat la nivelul municipiului referitor la serviciile de transport în regim de taxi și în regim de închiriere. Proiectul de modificare a fost elaborat de municipalitate și prezentat pentru dezbatere publică pe pagina de internet a Primăriei. Una dintre modificările propuse de municipalitate se referă la etapele procedurii de atribuire a autorizațiilor taxi. Aceasta începe cu stabilirea prin hotărâre a Consiliului Local a numărului de autorizații taxi care vor fi atribuite, acestea conținând și numărul de ordine stabilite în Registrul special de atribuire a autorizațiilor taxi și a copiilor conforme, pe tipuri de transport, deținut de autoritatea de autorizare. Urmează depunerea solicitărilor de către transportatorii autorizați, acordarea punctajelor stabilite pentru îndeplinirea criteriilor de departajare tuturor autovehiculelor prezentate în declarația pe propria răspundere depusă odată cu cererea de participare la procedura de atribuire, de către reprezentanții Compartimentului transport urban. Etapa următoare este cea de stabilire a punctajului total obținut de fiecare autovehicul și întocmirea listei cu autovehiculele, în ordinea descrescătoare a punctajelor totale obținute, de către reprezentanții Compartimentului transport urban.
Urmează verificarea dosarelor și a documentelor depuse de participanții la procedura de eliberare, verificarea punctajelor și a modului de întocmire a listei participanților admiși. Lista cu autorizațiile taxi atribuite, datele de identificare ale transportatorului autorizat și punctajele obținute sunt publicate în termen de 3 zile de la data acordării punctajelor. Contestațiile trebuie soluționate în termen de 10 zile de la data depunerii acestora după care urmează atribuirea autorizațiilor taxi pentru autovehiculele care au obținut punctajele totale cele mai mari, în ordinea descrescătoare a acestora, eliberarea autorizațiilor taxi și încheierea contractelor de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi, în conformitate cu numărul autorizațiilor taxi atribuite și eliberate. Proiectul de hotărâre mai prevede că titularul contractului de atribuire a gestiunii poate renunța la una sau mai multe autorizații taxi, în favoarea unor angajați ai acestuia, dacă aceștia au o vechime în cadrul firmei respective de minim 3 ani de zile și „dovedesc că au dobândit calitatea de transportator autorizat în regim de taxi, dând naștere astfel unuia sau mai multor transportatori”.