Consilierii locali vor rediscuta, astăzi, la ședința extraordinară, proiectul de hotărâre prin care Primăria dă în administrare către Direcția de Dezvoltare și Servicii Publice toate spațiile verzi reabilitate prin proiectul „Amenajare spațiu verde Cartier Mândrești, Cartier Focșani Sud și Cartier Laminorul”. Proiectul a fost discutat și la ultima ședință ordinară a Consiliului Local Focșani însă nu a trecut deoarece consilierii liberali nu au fost de acord și nu a fost întrunită condiția legală de două treimi din numărul consilierilor locali. Ulterior, consilierii liberali au reluat prima variantă a proiectului pentru a fi votat într-o nouă ședință a Consiliului Local. Reamintim că dacă primăria nu întreține spațiile verzi reabilitate prin proiectul „Amenajare spațiu verde Cartier Mândrești, Cartier Focșani Sud și Cartier Laminorul”, va trebui să restituie 7,5 milioane lei și riscă să nu mai poată accesa fonduri europene de 29 milioane euro. Lucrările de întreținere a spațiilor verzi din cele trei cartiere trebuiau să fie executate de muncitorii Direcției de Dezvoltare Servicii Publice Focșani însă proiectul de hotărâre nu a fost votat de PNL la ultima ședință ordinară a Consiliului Local și nu a obținut două treimi din voturile consilierilor locali.
Pe ordinea de zi se mai află proiectele de hotărâre referitoare la înființarea unei Autorități Urbane la nivelul municipiului Focșani care va avea ca atribuții selectarea strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 al Programului Operațional Regional 2014-2020. Consilierii vor discuta două proiecte de hotărâre referitoare la acest subiect, respectiv proiectul pentru aprobarea Acordului de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile a Programului Operațional Regional 2014-2020 și cel privind aprobarea înființării Autorității Urbane la nivelul municipiului Focșani. Discuții despre înființarea Autorității Urbane au fost încă de la dezbaterea Strategiei Integrate de Dezoltare Urbană a Focșaniului. Această autoritate va fi formată din minim trei membri, care vor decide proiectele prin Axa Prioritară 4 -Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile ce vor fi finanțate în municipiu. „În 20 ianuarie 2017 viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, a emis ordinul 112 din 2017 pentru aprobarea Documentului cadru de implementare a Dezvoltării Urbane Durabile – Axa Prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile conform căruia prin delegare funcției de aplicare a procedurilor și criteriilor de selectare a operațiunilor (proiectelor), municipiile reședință de județ, respectiv structura de la nivelul acestora care îndeplinește rolul de Autoritate Urbană, va fi parte integrantă din sistemul de management și control al POR 2014-2020, îndeplinind rolul de Organism Intermediar secundar (de nivel II)”, se arată în raportul atașat proiectului de hotărâre. Ulterior, acordul de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 a fost transmis în data de 4 aprilie și înregistrat la Primăria Focșani în data de 6 aprilie.