Ediția: Marți 8 Iulie 2025 Nr. 6915

Trenurile Regiotrans nu mai circulă începând de ieri


Trenurile celui mai mare transportator feroviar privat din România nu mai circulă de ieri. Regiotrans a rămas fără certificatul de siguranță, după ce Autoritatea de Siguranță Feroviară a descoperit că 29 din cele 200 de trenuri ale companiei au probleme tehnice. Garniturile sunt fabricate în Franța în anii 60-70 și au fost cumpărate după ce căile ferate franceze le-au retras din circulație. Compania are două soluții ca să-și reia activitatea: ori repară vagoanele, ori le sigilează și nu le mai folosește niciodată. Regiotrans a fost înființată acum 11 ani și operează pe aproape 50 de linii din peste 20 de județe.
    Înființată în 2005, Regiotrans s-a dovedit o afacere profitabilă pentru fondatorii săi, Iorgu Ganea și Costel Comană. În zece ani, compania și-a extins activitatea și a ajuns să dețină 15% la sută din piață, cu 50 de rute pe zi. Din 2008 până acum, firma și-a triplat cifra de afaceri și a ajuns la 50 de milioane de euro. Numărul de angajați a crescut și el proporțional cu succesul în afaceri.
    În urmă cu aproximativ o lună, unul dintre proprietarii Regiotrans, Iorgu Ganea, a fost arestat preventiv. El este acuzat că, împreună cu partenerul său, ar fi dat mită mai multor oficiali ai Ministerului Transporturilor și ai companiei de stat CFR Călători pentru a obține cât mai multe rute. După gratii a ajuns și Estrella Åžtefănescu, director în cadrul CFR și una dintre persoanele care ar fi primit mită.
    Anchetatorii spun că, în schimbul manipulării rezultatelor mai multor licitații, aceasta ar fi primit carduri de motorină, revizii gratuite pentru mașină, vacanțe și chiar bani pentru a merge la o nuntă. În plus, copiii săi ar fi fost angajați la Regiotrans, pe posturi de controlori de bilete și, cu toate că nu ar fi lucrat nicio zi, au primit salariu.
    În același dosar a fost audiat și Claudiu Dumitrescu, director în cadrul Ministerului Transporturilor, care ar fi primit mită 20.000 de euro ca să nu taie din subvenția enormă acordată de stat companiei: 183 de milioane de lei. Procurorii spun că valoarea subvenției a fost stabilită prin încălcarea legii.
Discuțiile din jurul Regiotrans s-au amplificat în urmă cu mai puțin de o lună, atunci când Costel Comană, unul dintre fondatorii companiei, a fost găsit mort în toaleta avionului cu care mergea în Costa Rica.
    Articolul integral pe http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Trenurile+Regiotrans+nu+mai+circula+incepand+de+astazi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?