Ediția: Joi 12 Iunie 2025 Nr. 6897

Inspectorii pun DEZASTRUL de la simulare pe seama „factorului emoţional“


    Elevii de clasa a VIII-a au obținut rezultate slabe la simularea examenului de Evaluare Națională. Doar 28,3 la sută dintre elevi au luat note peste 5 la Matematică, iar 66,6 la sută au obținut note de trecere la Limba și Literatura Română. Vrancea se afă pe locul 18 la nivel  național.

    Mai bine de jumătate dintre elevii de clasele a VIII-a nu sunt pregătiți pentru examenul de Evaluare Națională. Ministerul Educației Naționale (MEN) a publicat rezultatele obținute de elevi la simularea examenului de Evaluare Naționale, rezultate care sunt îngrijorătoare.
    Potrivit MEN, doar 28,3 la sută dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note peste 5 la Matematică, la Limba și Literatura Română procentul fiind mai mare, 66,6. Cumulând cele două probe, doar 49,1% dintre elevi au luat note peste 5, ceea ce situează județul Vrancea pe locul 18.
    Rezultatele obținute de elevii de clasele a VIII-a i-au dezamăgit pe oficialii Inspectoratului Åžcolar Județean, dar ele arată nivelul real de pregătire în acest moment. Cadrele didactice spre ca pe ultima sută de metri elevii să învețe așa cum nu au făcut-o în ultimii patru ani. „Rezultatele erau așteptate, poate puțin deziluzionante la Matematică. Având în vedere că a fost o simulare și nu un examen real, elevii s-au concentrat mai puțin asupra subiectelor. Se trage un semnal de alarmă pentru a se amplifica activitățile de pregătire a elevilor în cadrul unităților școlare. Este un semnal de alarmă pentru părinți, elevi și cadre didactice, pentru stabilirea unor repere, acolo unde se constată că există lacune. Dorim să încercăm să punem la punct acest lucru”, a spus Vasilica Zaharia, inspector școlar general.
    Inspectorii de specialitate încearcă să găsească explicații pentru notele proaste. Ei speră ca la examenul real, printr-o minune, notele să fie mai mari. „În general, rezultatele sunt altele decât cele de la un examen real. Rezultatele cred că sunt la limitele normalului, copiii nu s-au confruntat cu așa ceva până acum, iar acest lucru s-a văzut. Indicat este ca fiecare școală să mai aplice alte simulări, iar rezultatele se vor îmbunătăți, asta s-a constatat în anii anteriori. Aceste rezultate nu pot constitui o etichetă asupra elevilor de clasa a VIII-a. Exercițiul de simulare îi determină pe elevi să se mobilizeze pentru examenul real”, a spus Daniela Sârghie, inspector de matematică.
    „La momentul acesta, rezultatele obținute erau așteptate. Factorul emoțional a jucat un rol important, copiii fiind pentru prima dată la un astfel de examen. Această simulare a fost doar o repetiție la ceea ce va fi la Evaluarea Națională, dar asta nu înseamnă că rezultatele finale vor fi la fel. Rezultatele de acum vor servi ca punct de plecare pentru realizarea unor planuri remediale la nivel de cadru didactic, școală cât și centru metodic”, a spus inspectorul de Limba Română Anișoara Pițu.
    Începând din acest an școlar, MEN a schimbat modalitatea de calculare a mediilor în vederea admiterii la liceu. Astfel, media celor patru ani de gimnaziu va conta numai 25%, potrivit Ordinului MEN 4925/2013 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2014-2015. Același ordin stabilește că media obținută la examenul de Evaluare Națională va avea o pondere de 75%.

    Notele obținute la Evaluarea Națională, pe județe AICI

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?