Înmatricularea autoturismelor cu motor mai mare de 3000 cm cubi va fi realizată după plata accizelor la ghișeele Fiscului. Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat modelul formularelor care sunt utilizate la plata accizelor, respectiv Certificatul de atestare a plății accizelor, în cazul vehiculelor achiziționate intracomunitar și Cererea de eliberare a certificatului de atestare a plății accizelor pentru aceste autoturisme.
Finanțiștii au precizat că acest certificat de atestare a plății accizelor se utilizează de cetățeni în scopul efectuării primei înmatriculări în România a vehiculelor achiziționate intracomunitar, așa cum este prevăzut de Codul Fiscal. Ulterior, certificatul se prezintă la Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. „Cererea de eliberarea a certificatului de atestarea a plății accizelor se depune de către contribuabilul însuși sau prin împuternicit la organul fiscal în care acesta își are domiciliul fiscal. La cerere, contribuabilul va atașa în mod obligatoriu și o copie a documentelor din care rezultă că suma a fost plătită la bugetul de stat. Organul fiscal eliberează certificatul în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii, dacă se constată că acciza a fost achitată. Certificatul se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului”, se arată în informarea de la Administrația Județeană a Finanțelor Publice.