Ediția: Vineri 27 Iunie 2025 Nr. 6908

Focşăneancă înşelată de peste 2 mii de lei, prin intermediul telefonului fix


   O femeie din Focșani a picat în plasa escrocilor, joi. În jurul orei 11.00, Camelia Ilie a fost sunată pe telefonul fix. Persoana de la celălalt capăt al firului s-a recomandat ca fiind Florin Lazăr, director Romtelecom, după cum ne-a spus păgubita. Acesta i-a spus că numărul ei de telefon a fost extras la tombola organizată cu ocazia împlinirii a 60 de ani de la înființarea companiei, ea fiind câștigătoarea unui premiu de 10.000 euro. „După ce a sunat pe fix, mi-a cerut numărul de mobil. Am stat cu mobilul deschis de la ora 11.30 și până la 15.30. Mi-a spus să nu închid mobilul, ca să nu mă piardă și să nu mai putem lua legătura. Mi-a spus că am câștigat un premiu în valoare de 10.000 euro. Mi s-a spus că pentru acest câștig se percepe impozit și mă tot punea să calculez. Mi-a dat la telefon și o altă persoană, director BCR, spunându-mi că dumnealui va face validarea. M-a întrebat câți bani am și am spus că 450 lei. M-au trimis să cumpăr cartele telefonice de toți acești bani. Am mers, am cumpărat și am dat codurile. Se auzea ca și cum tastau acele coduri. În tot acest timp, telefonul meu a stat deschis”, ne-a explicat Camelia Ilie.
   După ce le-a dat codurile cartelelor reîncărcabile, interlocutorii i-au spus femeii că mai trebuie să trimită bani, că nu poate ridica premiul de 10.000 euro cu doar 450 lei, cât cheltuise ea pe cartele. Persoana care se recomandase ca fiind directorul BCR i-a spus că trebuie să depună într-un cont 1.700 lei.
   Camelia Ilie ne-a precizat că nu avea acești bani în casă. „M-am împrumutat de la o prietenă, căreia nici nu i-am spus pentru ce am nevoie. Telefonul meu era deschis, iar ei mi-au spus să nu spun nimănui pentru că telefoanele sunt ascultate. Am mers la bancă și am trimis banii, pe numele Mercaș Constantin Daniel. După ce am depus acești bani, m-au trimis la poștă să pun toate chitanțele în plic și să le trimit la BCR București, pentru confirmare. Mi-au spus să nu spun pentru ce este contul, ci să spun că este pentru un împrumut. După ce am fost la poștă am plecat spre bancă ca să-mi scot premiul, din cont. Când am ajuns aproape de bancă, telefonul s-a închis și atunci s-a terminat tot. Mi-am dat seama că ceva nu este în regulă, dar….”, a adăugat Camelia Ilie.
   Femeia nu-și explică cum de escrocii știau atât de multe lucruri despre ea. „Am rămas surprinsă, pentru că am văzut că știau foarte multe. Mi-au spus că sunt client de șapte ani, că am și cablu și internet, lucruri care sunt adevărate. Prima dată când au sunat m-au întrebat dacă vreau să fie o treabă discretă sau dacă vreau să vină o echipă de reporteri de la o televiziune ca să filmeze atunci când îmi ridic premiul. Nu mi-am imaginat că poate fi așa”, a mai spus păgubita.

Dosar penal pentru înșelăciune

   Polițiștii au confirmat că femeia a depus reclamație la Poliția municipiului Focșani. „La Poliția municipiului Focșani a fost înregistrată plângerea persoanei în cauză. Dosarul a fost înaintat la Parchetul de pe lângă Tribunalul Vrancea pentru atribuire număr unic și pentru stabilirea procurorului care va supraveghea urmărirea penală, fiind demarate cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune. Sfătuim cetățenii să nu dea curs apelurilor telefonice prin intermediul cărora sunt informați că sunt câștigătorii unor premii, indiferent de numele sau instituția folosite în convorbire și să sesizeze poliția cu privire la astfel de situații”, a transmis inspectorul Bogdan Toader, purtătorul de cuvânt al IPJ.
   Reprezentanții Romtelecom le recomandă clienților să fie precauți. „În ceea ce privește tentativa de fraudă semnalată, precizăm că Romtelecom nu se asociază cu astfel de practici și depune toate eforturile pentru stoparea acestui fenomen și pentru a oferi suport organizațiilor abilitate să prindă faptașii. În acest sens, a fost creată o secțiune specială cu informații utile în evitarea unor astfel de experiențe neplăcute pe pagina web a companiei, la adresa www.romtelecom.ro/frauda/. Aici sunt disponibile informații despre felul în care clienții Romtelecom pot evita posibile situații de fraudă, fie telefonică, fie prin alte mijloace”, a transmis Alina Palade Iamandi, seniori Relații Publice Romtelecom.
   Cei care sunt informați că au fost selectați pentru a fi premiați de Romtelecom, sunt sfătuiți să apeleze întotdeauna 1930 pentru confirmare.

8 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?