Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a repartizat aleatoriu, în primul semestru al anului 2011, 114.000 persoane, reprezentând 82,66% din totalul participanților la pilonul II de pensii facultative, ceea ce arată că tinerii au un comportament pasiv față de viitorul îndepărtat, a precizat miercuri Cornelia Coman, președinte ING Pensii, în cadrul unei conferințe de specialitate.
Cel de-al șaselea seminar din seria campaniei de informare publică ‘Învață să alegi! Pensia privată, o decizie tânără’, organizat de CSSPP, a avut drept scop prezentarea oportunităților legate de economisirea prin sistemul de pensii private.
Conform CSSPP, în iunie 2011, 58,29% dintre participanții nou intrați în sistemul de pensii private aveau vârsta de până în 35 de ani, ceea ce înseamnă că majoritatea tine-rilor nu au știut să își aleagă singuri fondul de pensie.
,,Ieșirea la pensie trebuie pregătită odată cu prima slujbă și trebuie să o facem astfel încât la acea vârstă să avem mijloacele financiare pentru un trai decent. Creșterea speranței de viață face ca statul să nu mai poată asigura o pensie care să ne garanteze acest trai decent, iar alegerea corectă a fondului de pensie privată este soluția cea mai des întâlnită la cetățenii din întreaga lume’, a spus Mircea Oancea, președintele CSSPP.
Contribuția medie pe parti-cipant, pentru pilonul II, a fost, în iunie 2011, de 31,55 lei, în creștere față de semestrul I 2010 cu 15,78% și cu 23,61% mai mare față de finalul lui 2010. Numărul participanților cu cel puțin o contribuție înregistrată de la începutul funcționării sistemului de pensii administrate privat a fost de 5,06 milioane persoane.
În semestrul I din 2011, au fost virate contribuții în va-loare de 926,44 milioane lei, iar contribuția medie la nivelul participanților cu cel puțin o asigurare, înregistrată de la începutul funcționării sistemului, a fost de 33,20 lei .
Majoritatea participanților la sistemul de pensii administrate privat au optat, conform datelor CSSPP pentru iunie 2011, pentru titlurile de stat – 66,28% din active pentru pilonul II și 65,52% pentru pilonul III.
Lansată în cursul anului 2010, campania publică a CSSPP urmărește să educe populația asupra necesității și importanței participării la sistemul de pensii private.
Până în prezent, peste 500 de studenți din cinci instituții de învățământ superior au participat la evenimentele din seria campaniei de informare publică ‘Învață să alegi! Pensia privată, o decizie tânără’.
Campania a fost lansată în octombrie 2010 și va continua și în anul 2012, pe mai multe direcții – organizarea de seminarii de informare și educație financiară a tinerilor din universitățile de stat și private, a angajatorilor din diverse regiuni ale țării.