Companiile vrâncene care vor să intre pe piața arabă își pot promova afacerile prin biroul de reprezentanță înființat în Sharjah, Emiratele Arabe Unite. Biroul a fost înființat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Vrancea în partene-riat cu Camera de Comerț și Industrie București. Potrivit unui comunicat al CCIA Vrancea, prin biroul de reprezentanță din Emiratul Sharjah, firmele beneficiază de spațiu de expunere în cadrul celui mai mare complex expozițional din Emirat, Sharjah Expo Center. De asemenea produsele lor sunt promovate în Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit, Qatar, Bahrain, Oman, Siria, Liban, Irak, Iordania, Yemen, Egipt, Sudan, Libia, Algeria, Tunisia, Maroc, Mauritania, Iran, India, Afganistan și Pakistan. Mai sunt asigurate studii de piață realizate pentru fiecare companie, ținând seama de specificul acesteia, soluții pentru promovarea optimă a produselor în zonă, dar și cazare pentru un reprezentant, pe o perioadă de până la 2 săptămâni. Taxa de înscriere variază între 200 și 350 euro, iar tariful de închiriere a spațiului expozițional contractat este de 50-70 euro/mp/lună și include toate serviciile de consultanță, promovare și identificare parteneri de afaceri. „În contextul crizei economice mondiale, reorientarea către zona Golfului și Orient, găsirea de noi piețe și revitalizarea celor existente în acest spațiu reprezintă strategia sistemului Camerelor de Comerț și Industrie din România. Procesele de dezvoltare și modernizare continuă, precum și dinamismul ce caracte-rizează sectorul economic din zona Golfului justifică clasificarea pieței arabe ca fiind cea mai atrăgătoare”, a afirmat președintele CCIA Vrancea, Sorin Vornic.