572 dintre cauzele aflate, în 2010, pe rolul instanței păncene nu au fost, încă, soluționate, se arată în raportul anual de activitate întocmit de președintele Judecătoriei Panciu, Florin Stoica și prezentat în ședința de bilanț la care a participat, ca invitat, și judecătorul Romeo Jirlăianu, de la Curtea de Apel Galați. Din totalul dosarelor restante, majoritatea, respectiv 516, sunt de natură civilă, restul fiind penale. Potrivit aceluiași raport, la 1 ianuarie 2010, Judecătoria Panciu avea în stoc 443 de dosare nesoluționate, la care s-au adăugat alte 3.178 de cauze. 3.049 dintre ele au fost soluționate până la 31 decembrie, iar 100, toate de natură civilă, au fost suspendate. Durata de soluționare a cauzelor a fost de 0-6 luni, ceea ce, în opinia președintelui instanței, justifică numărul redus de dosare aflate în stoc, la începutul lui 2011.
Analiza activității din 2010 a evidențiat că, la capitolul operativitate, cel mai bine s-a situat completul Minori și familie, cu 88,62% dintre cauze soluționate, în timp ce completul de Fond funciar a finalizat 77,88% dintre dosare. Statistica pe anul trecut mai evidențiază că Mihai Florin Stoica a soluționat cel mai mare număr de dosare, 587 din totalul de 620 care s-au aflat în sarcina sa. Acesta este urmat de judecătoarele Niculina Stoiciu, cu 992 cauze soluționate din cele 1.133 repartizate și Daniela Cimpoeru, care a finalizat 1.041 de dosare din 1.193. Raportul le mai menționează și pe nou-venita Irina Åžerbănuț, care a preluat, din 11 mai 2010, completele C2M1 și C3, soluționând 529 din cele 675 dosare încredințate și Elena Sandu, detașată de la Judecătoria Focșani, în perioada 1-30 iunie 2010 și care a semnat pronunțările la 42 dintre cele 120 de cauze primite.
Florin Stoica a mai arătat că, din cele 2.681 de hotărâri pronunțate în cauzele civile, 260 au fost contestate, 165 au fost casate sau modificate și 95 menținute în căile de atac. Concomitent, dintre cele 368 de hotărâri penale, 74 au fost restituite, 32 casate și 42 menținute în căile de atac. Printre motivele care au stat la baza casării sentințelor au fost neres-pectarea procedurii de citare și încadrarea greșită a cererilor.
Transparență în relația cu justițiabilii
Åži în 2010, conducerea Judecătoriei Panciu a creat toate condițiile pentru asigurarea transparenței activității instanței și a protecției datelor cu caracter personal. Numărul petițiilor înregistrate la Biroul de informare și relații publice a fost de 6, răspunsul fiind expediat, în medie, în 2 zile de la înregistrare. Pentru o bună transparență a actului de justiție, s-a asigurat și accesul liber la informațiile de interes pu-blic, manifestându-se aceeași deschidere și în relația cu mass media, cu respectarea prevederilor Legii 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public. Reprezentanții Judecătoriei Panciu consideră că, și anul trecut, s-au păstrat bunele relații atât cu instituțiile din sistemul juridic, respectiv Consiliul Superior al Magistraturii, Pachetul și Baroul de avocați, cât și cu justițiabilii, arătând că rare au fost situațiile în care aceștia s-au comportat necivilizat în sala de ședință sau față de personalul instanței. Abateri disciplinare nu s-au consemnat nici în rândul judecătorilor sau a personalului auxiliar.
Sediu nou, echipamente moderne
În raport se mai menționează că, în 2010, Judecătoria Panciu și-a început activitatea într-un sediu nou, în care se află 4 birouri pentru judecători și președinte, 5 birouri pentru grefieri, unul pentru arhiva curentă și două pentru arhiva veche, o sală de ședință și o sală de așteptare. Tot în 2010, instanța a mai primit echipamente speciale de înregistrare și periferice IT moderne, precum și echipamente pentru protecția contra incendiilor.
„Rezultatele obținute la finele anului 2010 pot fi apreciate ca mulțumitoare. Judecătorii și-au îndeplinit atribuțiile de serviciu, au soluționat în mare parte cauzele repartizate, iar hotărârile s-au redactat în termen”, a declarat președintele Florin Stoica. El a concluzionat că, în 2010, „activitatea instanței păncene s-a desfășurat la un nivel superior”, motiv pentru care aceasta „poate fi apreciată cu calificativul «foarte bine»”.